Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Dagen blev sämre när jag såg ekorren dö..

Jag cykla ner till affären och köpte det jag behövde, sen cykla jag om också och tog ut pengar.
Men när jag var nästan hemma hände det nåt som gjorde min dag sämre :(

Det kom en bil och en ekorre hoppa fram på vägen. Bilen åkte lite åt sidan och sen åt andra för att inte träffa den, men bilen träffa vår lilla ekorre. Vet inte men det kan ju vart en av dom ekorrarna som vi brukar va i trädet hemma som snattar av fågelmaten och en gång kasta vi ut ett helt äpple till en också. En ekorre har vi döpt till och med till Kurre. Men när bilen hade åkte i väg en bit var det bara jag en bit bakom och ekorren kvar. Jag såg hur han hoppa upp och ner för att han skulle komma på fötter, men han klara det inte. När jag var framme så låg han mitt på vägen och skaka. Han hade troligtvis fått bilen på nosen för det var där han blödde. Helt still sen och jag tog han i mina händer och bar han till vägkanten. Sedan cykla iväg igen. Ahh grät lite , man känner sig så hopplös. Jag hade om jag velat kanske räddat ett liv, men han var typ redan död, men tänk hans familj när dom ser han att han är död. SÅ sorgligt. Och jag som är sån djurvän tar det väldigt hårt men ärligt talat, så hade jag ju inte blivit ledsen om en orm eller något annat "äckligt" djur hade upplevt samma upplevelse. Men det är ändå ett liv. Men ekorrar, dom är ju så gulliga. Varför sprang han ut ? Vad kunde jag gjort? Jag som till och med helst inte vill slå en fluga. Tack och lov att det inte var någon av våra katter för då vet jag inte vad jag hade gjort :(

Vad hade du gjort i min situation??
samma??

VILA I FRID EKORREN

Sen börja bakningen och det jag gjorde denna gången var pariserbullar. Och det var saker som krångla där med. Koka vaniljkräm och den brände jag vid så fick göra en ny, sen hela bulldegen kavla jag ut och satt fast som klister på undersidan sedan. Så mer mjöl på den. Fick fruktansvärt ont i ryggen med.

Men sen var det slut på det negativa. Har ätit mat nu, vi grilla lite olika idag, så åt både kyckling och skinkschnitzel med klyftpotatis och tzatsiki utan vitlök.. Mums mums!

Snart är det talang, börjar på att göra bildinlägget  från modevisningen nu.







yvve

R.I.P Kurre +



Angående ditt rum så kan du ju börja städa sen kan jag hjälpa dig klura ut nått snyggt. Har faktist lite ideer! :)

Skrev detta: 2009-04-25 / 13:29:40
vilma

besök min BLOGG, bilder från min resa till kina by train finns, KOMMENTERA www.ladylay.blogg.se!!!

Skrev detta: 2009-04-25 / 13:41:45
Blogg/Webbsida: http://ladylay.blogg.se/
Casper

Fy stackars ekorre!!! Jag hade gjort samma sak som du gjorde!

Skrev detta: 2009-04-26 / 15:10:57
Blogg/Webbsida: http://madebycappe.blogg.se/



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback