Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Gymnasiedag 1

Hur var det att börja första året på gymnasiet då? Det börja med att ovanligt pigg jennifer steg upp ur sängen kl 6.15 . Fixa i ordning mig och åt frukost. Och må ni tro jag var "lite" nervös. Kl 7.50 körde mamma mig till skolan (Pederskrivareskolan i Varberg). Samlades först i aulan vidare sedan till en sal efter uppropet. Vi hade då en namnlek och typ att man skulle måla den som satte bredvid en, samtidigt man skulle prata med personen och inte titta på pappret. Visa sedan upp sin teckning och berätta vad man fick reda på. Sedan blev det info på info hela tiden. Var också ute i hus ett som vi befann oss i då grupperade. Och leta massa svar på frågor som vi hade fått! Till ex. vad står det på ens fack och så vidare. Sedan fick vi mat och en timmes rast inklusive mat då! Lärde känna några från klassen. Och på tal om klassen. Vi är 30 stycken i klassen och alla är tjejer XD haha tyckte det verka kul, men det var någon som hade gått upp till rektorn och bett om att få blandade klasser. Då med en annan estetklass varav där var 20 killar och 5 tjejer. Haha Så får la se om klassen är som den är eller om vi får byta. Sedan efter att rasten var slut gick vi in i salen igen och fick ännu mer info. Då blev det också enskild fotografering för namnkunnandet och busskort utlämning m.m. Sedan gick vi vidare hela klassen + den andra estetklassen till Rosenfred (en byggnad "lite" mer i centrum), där kommer vi ha allt praktiskt, då typ som att sy och sånt. Vi har också lektioner som heter ESO som betyder att man ska pröva på alla inriktningar inom estet. Så jag kommer att dansa och spela instrument och sånt med. Men hur länge det kommer hålla på det vet jag inte! Där fick vi lite mer info, om morgondagen till exempel och lärare och sånt. Sedan gick vi runt i hela byggnaden och titta runt. Kl 14.25 sluta vi och bussen hade gått 14.17 så det var bara att vänta en timme i stan då jag gick in på gina en stund och köpte en glass. Gick till stationen för att fördröja tiden och åkte hem med mitt nya busskort :P När jag sedan kommit hem kastade jag mig ner i soffan, för gud vad man hade ont i huvudet. Har det än och hoppas bara att det ska försvinna snart. Hur tyckte jag det var då? Väldigt snygg skola måste jag säga, men SÅ stort! ( har hört att det är det 5:e största gymnasiet i sverge) och ja man har nog stor risk att gå vilse. Finns hela 11 hus på samma ställe. Sedan finns det då ett frisörprogram, fordonsprogram och då rosenfred som ligger lite längre bort. Allt verka faktiskt rätt okej annars. Får berätta mer nån mer gång, för så mycket info som dom har proppat i oss. Imorgon händer en lite annorlunda grej men det berättar jag då, för behöver ju inte skriva för långt inlägg. För ni kommer la ändå inte läsa det! :S Men gör det gärna, om ni orkar och är nyfikna. Haha du kanske redan är färdig här!?


Kommer ett inlägg vad jag har haft på mig idag! Sedan ska jag palla
mig iväg och titta på vänner och vila upp huvudet!
Hej svejs!








Casper

Tänk att jag har läst hela detta inlägg! Men hur lyckas du få det att bli så mycket text.Jag skriver så långt jag bara kan. Men det blir ändå inte större :O

Skrev detta: 2009-08-24 / 19:27:00
Blogg/Webbsida: http://caspper.blogg.se/
Lia

sv: Aa ska läsa snart =) Jag valde att plugga på gotland, men jag ändrade kurs och valde ett program som gick på distans =) Mycket skönt ska du veta, sovmornar osv hehe =)

Skrev detta: 2009-08-24 / 19:30:32
Blogg/Webbsida: http://liasplace.blogg.se/
Lia

Verkar som om du hade en bra dag iaf =) Alltid kul att börja när det är nytt osv. själv börja jag 1an 2 gånger, så det var lika spännande varje gång =) Men man var lika nervös ska du veta haha :D

Hoppas du kommer att trivas =)

Skrev detta: 2009-08-24 / 19:33:15
Blogg/Webbsida: http://liasplace.blogg.se/
Casper

Har du gjort så texten på min blogg är lika stor som din? :D

Skrev detta: 2009-08-24 / 19:41:45
Blogg/Webbsida: http://caspper.blogg.se/
Mikaela

Hahhahaha till och med jag läste allt :P !! Snygg skola att gå vilse i!! Det snappade jag upp XD ne skojar :P<3

Skrev detta: 2009-08-25 / 07:42:56
Blogg/Webbsida: http://mikaaeelas.blogg.se/



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback