Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Manikyr innan idag! - 12 lätta steg för snygga naglar

Så här blev det!!



Detta använde jag!!





och så här gjorde jag !!!

1. Klippte naglarna (har väldigt långa, klippte av hälften av det vita. Det e många som lider av att sina naglar bryts, det gör verkligen inte mina. Det var knappt att jag kunde klippa i dom. Dom är skithårda och gör faktiskt inget med dom. Men klagar gör jag inte, perfekt e det!! )

2.  Fila naglarna sedan med den svarta filen från soap & co och sedan borsta naglen med den lila.

3.  Tog bort det gamla nagellacket med medlet från Yves Rocher- då såklart med pads.

4.  Måla ett lager med det rosa nagellacket från depend (nr 136) - väldigt bra, torka jättesnabbt!

5.  Sedan måla jag det vita på naglen med ett nagellack jag köpte i ullared.
TIPS! använd mallar, så blir det bättre.

6.  Måla sedan ett till lager ovan på hela nageln med det rosa igen. Det gör att det ser med naturligare ut och inte en så stark färg på den vita.

7.  Sedan tog jag klossen från soap & co , som gör att naglen skiner mer.

8.   Klistra fast några blommor (kommer från Lindex) på tummen.

9.  Drog ett rättså tjockt lager på båda tummarna med det genomskinliga - så att blommorna sitter kvar.

10.  Tog bort nagellack som kommit utanför med en tops.

11.  Efter det tog jag medlet från Soap & co på nagelbanden- som gör de mjukare.

12.  Till sist slutar jag med en hand creme, den också från Soap & co. Med en härlig doft av passions frukt.

KLART!







Ida

Aa så himla fint med rosa :D



snyggt som tusan blev det :D

Skrev detta: 2009-07-19 / 00:35:44
Blogg/Webbsida: http://idavarnamnet.blogg.se/
Mikaela

Va fint det blev :D<3

Skrev detta: 2009-07-19 / 10:33:27
Louize

Fin blogg :)

Skrev detta: 2009-07-20 / 18:42:03
Blogg/Webbsida: http://thegirlfromstockholm.blogg.se/



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback