Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Hemma igen!!

Nu är jag hemma igen och resan har vart underbar. Vi har vart i LOFSDALEN och kommer nu skriva här vad vi gjort på de dagarna. Inte så mycket variation men lite :) Vi som åkte med var jag, mamma, pappa.  En annan familj : Matilda, Jerry, Ann-kristin, Thomas, Tobias, Henrietta.

LÖRDAGEN  14/3


Vi åkte då kl 3 på natten och stannade då och då, kl 13.00 var vi framme och hämta nyckeln och körde sedan till lägenheten. Vi packa upp och sedan åkte vi och hyrde skidor. Sedan tog vi lugnt lite, var ute och gick i backen. Sedan gick vi in igen, åt mat och tittade på melodifestivalen.

Tyckte ni det var rätt som vann?
För mig kändes det som att det inte spela någon roll. Jag tyckte det flesta var bra, så jag blev ju inte precis arg att Malena Ernman vann. Den var väl rättså bra. Den kommer nog också gå bra i eurovision song contest tror jag. Och Caroline af ugglas låt blir faktiskt bättre ju mer man lyssnar på den, men att den skulle komma tvåa trodde man inte. EMD kom trea.


  

SÖNDAGEN  15/3


Jag blev väckt kl 8.00, gick upp och åt. Sedan någon gång efter 9.00 var man ute i backen och åkte. Åkte hem på skidor vid tolv- tiden och åt sedan ut i backen igen. Åkte då inte så mycket. Det var fint och varmt väder så satt och sola i backen med de andra. Åkte något varv innan det stängde. På kvällen satt jag och titta på beck såklart.


Beck får som förra gången!





Måste säga det också det blev ett litet mysterium idag. Pappa hade ställt ut både mina och hans skidor utanför huset. Jag tog mina skidor och gick, men när pappa skulle gå till backen, så var hans skidor borta. Det var någon som hade tagit dom, så vi kontakta personalen i backen att dom skulle sätta upp lappar och vi satt upp en lapp på entrédörren till lägenheterna. Så pappa åkte runt med ett par andra skidor som någon hade lagt i jämte där han hade ställt sina egna. Men vid tolv då löste det sig, en i en annan lägenhet hade trott att det var hennes skidor.


MÅNDAGEN   16/3

Idag var jag först i liften med mamma, Matilda och Jerry. Jag åkte till halv tolv ungefär, åt och vila i lägenheten. Ut igen, åkte några varv och satt sedan i backen och fika. Idag åkte jag också den brantaste backen, var riktigt kul för den var nypistad, och det har den inte var de senaste åren. Den brukar inte bli pistad så ofta eftersom den är så brant :) På kvällen titta jag på tv.


TISDAGEN   17/3

Idag var jag ute när liftarna starta. Åkte till middag och sedan till lägenheten och åt nyponsoppa med glass. På eftermiddagen satt jag i backen och sola och måla en teckning. Till kvällen åt vi alla pizza och titta på tv.


ONSDAGEN  18/3

Var ute när liftarna starta. Åkte till halv tolv och då in och åt och vila lite. Vid halv två ut igen. Var kvällsåkning så jag stanna kvar i backen tills halv sex. Åt och Tv bestod kvällen av.


TORSDAGEN   19/3

Idag gick jag ut lite tidigare, gick och hyrde en snowboard för dagen. Det gick inte bra. Ramla några gånger också slog jag i svanskotan och hade ont hela dagen. Så jag åkte bara några få gånger och gick sedan in vid middag. Vi åt. Mamma lämna in snowboarden och jag åkte skidor på eftermiddagen. På kvällen spela vi kort och titta lite på tv.



FREDAGEN   20/3 

Gick ut vid nio. Åkte några gånger, in och åt och vila. Fortfarande ont i svanskotan men jag åkte några sista åk på eftermiddagen. Fast det var inte bra snö i backen. Det var plusgrader så det blev mycket lössnö. Åkte till lägenheten, sen vidare till skiduthyrningen och lämna hem allt. Handla lite och sedan till lägenheten och börja städa. Efter det åt vi och titta på let´s dance.


IDAG

Blev väckt kl 05.20. Packa ner det sista och lade det i bilen. Sedan kl 6.00 åkte vi och lämna nyckeln och sedan börja köra hemåt. Vi stanna i mora och åt frukost. I ljung stannade vi och åt middag och så köpte vi godis. Dom har 400 olika sorter där :). Sen raka vägen hem. Kl 5 var vi hemma och packa upp allt.

Fint väder varje dag!! Har även blivit lite brun, men bara lite :)

Har sett några filmer som jag tar recension på senare. Lägger även in bilder lite senare.

Kul att bloggen inte vart helt död, utan att den har blivit besökt lite ändå.
SÅ NU BÖRJAR BLOGGANDET IGEN :) åhh blir så glad :D

ses sen!!!







Casper

Jag orkade inte läsa hela inlägget. Men MALENA VAR BÄST!!!!! :D

Skrev detta: 2009-03-21 / 21:12:54
Blogg/Webbsida: http://johannacasper.blogg.se/
Mikaela

Håller inte med Casper men hon är nog bra i eourvisensongcontest eller hur det stavas hahah:S Men bra att

Skrev detta: 2009-03-21 / 23:03:59
Mikaela

Håller inte med Casper men hon är nog bra i eourvisensongcontest eller hur det stavas hahah:S Men bra att du är hemma nu!<3 pöss







HAHHAHA -------> <3

Skrev detta: 2009-03-21 / 23:04:29



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback