Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Vilket underbart väder!!

Ähh nää där ljög jag! Usch vad hemskt. Regnat hela dagen, blåser och är kallt. Nu är man skulle hem också var det mörkt. Men det är precis så man kommer hem innan det blir kolsvart.



Dagen börja med favoritlektionen! Nämnligen textil. Vi hållde på med 1800-talsklänningen idag också, men kommer ta uppehåll från den nu. Vi är nog färdiga med krinolinen nu (stålkjolen alltså) Jag sydde på underkjolen hela lektionen. Mycket tyg må ni tror. Raksömm, overlockat och pressat. Har bara en sida kvar på den men får ta paus nu. Nästa textillektion ska vi börja på med våra egna kläder. Alla ska göra varsin kjol. Då blir det mönsterkonstruktion. Ska bara tänka ut en snygg kjol också ;)

På torsdag och fredag nästa vecka ska det vi gjort på klänningen visas upp. Ska vara med i en 1800-tals show och ska stå på scenen. Vi esteter ska se på genrepet på dagen :P

Efter textilen hade vi engelska och svenska.

Vad har du gjort idag?







linnea

jag har varit i skolan jag ska göra läxor snart -,-



Hoppas du har haft en bra dag :)

Skrev detta: 2009-11-02 / 18:11:05
Blogg/Webbsida: http://behindlinneaseyes.blogg.se/
Helene

jag går samhälle ekonomi faktiskt :) du själv då?

Skrev detta: 2009-11-02 / 18:26:08
Blogg/Webbsida: http://hholmstedt.blogg.se/



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback