Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

GOTLAND

Fredag
Jag var hemma från skolan (sjuk) men vi åkte i alla fall jag och mamma kl 14.00. Åkte från varberg (västkusten) till oskarshamn (östkusten) alltså 4 timmars bilresa. Sedan när vi kommit fram till båtterminalen fick vi vänta några timmar till. Åkte med båten kl 21.00 och sedan 3 timmar framåt. Halsen var riktigt jobbig! Hosta hela tiden, och det var nog värst idag. Yvonne mötte upp oss vid hamnplan på gotland och vi åkte till hennes lägenhet. Plocka ut allt från bilen (vilket var hela bakluckan och baksätet fullt med grejer till Yvonne) ....

Lördag
Vakna vid åtta. Åt frukost med mera. Vid elva tror jag den var gick vi ut och gick längsgatorna i visby. Gick till shoppinggatan och där! (Nu till det roliga) Var det en modevisning på hela gatan med modeller som gick på en 250 meters lång väg bland butikerna. Var butiker som Indiska, Veromoda, Bikbok, JC, Vila , Coppar m.m. som stod för modevisningens kläder och smycken. Sedan efter den var slut gick vi i affärerna där och sedan vidare till andra affärer. Köpte ett linne (visar i annat inlägg) Efter det tog vi varsin pannini och åt. Sedan gick runt hela "övre" delen av ringmuren. Längst med stranden sedan och in i ett av tornen. Efter vandringen vila vi i lägenheten och sedan gick och åt på munken (munkkällaren) sedan gick vi runt lite till .....

Söndag
Frukost och sedan gick ut och gick och kolla på domkyrkan och botaniska trädgården. Sedan tog vi bilen till Lummelundas grotta och kom precis så vi fick vara med i sista guiden. Var rätt coolt inne i grottan, (som är en grotta som är en av de två största i sverige) Åkte sedan vidare till katthammarsvik och åt mat där. Sedan vidare till Folshammar tror jag det hette och kolla på raukar. Sedan vidare till Kneippbyn och titta på Villa Villekulla :P haha och sedan till Högklint och titta på solnedgång, grottor och klippor. Till lägenheten och åt ......

Måndag
Upp kl 8.50 tror jag. Yvonne hade en föreläsning kl 10 och då gick jag och mamma till affärerna igen :) Köpte en halssjal, tights och knästrumpor (visar i annat inlägg). Gick sedan och snacka med Yvonne 5 min och sedan gick och köpte mat som vi åt i lägenheten. Var sedan där en stund. Packa in i bilen, parkera den vid hamnen. Sedan gick vi runt och kolla lite i parken med mera. Sedan hejdå till Yvonne som hade kommit på en rast och sedan åkte vi till terminalen och hopp in i båten. Läste, lyssna på musik och käka godis med mera. Sedan i hamn kl 8 då vi sedan under 4 timmar till satt i bil hem mot Varberg...

och här kommer några klickbara bilder!!!

    
    
    

Fint och mysigt!! Ett ställe man ska till igen :)







Mikaela

Svar: Jaaa håller med dig. Ska nog kanske köpa ett par ;P När ska vi shoppa? :P Ifall det blir snart så får vi inte shoppa för länge liksom fortfarande ont i knäna men ska till doktorn på fredag :)

Skrev detta: 2009-09-30 / 20:00:24
Mikaela

Vill också till Villa Villekulla :( Bajsunge ! ;P

Skrev detta: 2009-09-30 / 20:03:56
Casper

Jag vill också åka till Gotland!

Skrev detta: 2009-10-01 / 17:49:53
Blogg/Webbsida: http://caspper.blogg.se/



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback