Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Teaterkurs/Formgivning A

Nu är det såhär att jag har rätt mycket att säga, tror jag :S Men vi börjar med det här.

I torsdags hade man först svenska och sedan gympa, då man på gympan bara satt och lyssna så va rätt slappt. Efteråt gick vi och åt och sedan gick vi mot den andra skolan för att ha textil. Då en ny lektion fick en början, Formgivning A eller som de också ibland brukar säga, teaterkurs. På den lektionen handlar det om att göra mer kreationer i textilen. Man skulle både kunna göra en bröllopsklänning om man så skulle vilja det eller en crazy klänning gjort av sugrör (som en elev redan gjort). Men nu till de vi ska börja med!!

Första lektionen -  Vi fick info om att vi ska jobba i grupp och tillsammans skapa två outfits till en sångerska i ett band här i Varberg. The Second Time heter bandet och ska till jul ha en rock/jul show på några ställen runt om. Vi ska nu skapa två outfits till denna sångerska, med temat rock och juligt. Det ska matcha bandmedlemarna som kommer bära svarta skjortor med röda paljettvästar och som dom skrev i mailet. Hon ska synas!

Det vi då skulle börja med va att vi först skulle lyssna på bandet och höra klangen i hennes röst, se vem hon är och sedan efter det skapa ett collage med tyger och inspirationsbilder. Så detta collaget ni ser nedan är det jag och Linn gjorde tillsammans. Blev bra, men sorry för den dåliga bilden (man ser lite i alla fall).

Efter collaget skulle vi börja på att skissa enskilt på några outfits som sedan i sin tur kommer visas för henne när hon kommer för att träffa oss. Jag har hunnit en, men ska göra många fler så kanske att ni får se dom senare.



Kommer bli roligt att göra detta arbete eftersom man sedan kommer få se kreationen på en scen sen.







sarah

låter som en kul uppgift ju! :)

Skrev detta: 2010-08-29 / 00:24:21
Blogg/Webbsida: http://fotoboustedt.blogg.se/
jennifer

verkligen :)

Skrev detta: 2010-08-30 / 20:07:09
Blogg/Webbsida: http://sameoldjennifer.blogg.se/



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback