Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Välj ekologiskt istället!!

 
DAGENS KÖP!

Efter skolan gick jag till stan och köpte denna från H&M.
62.50 kr inklusive clubrabatt på 10%. PLUS att det är ekologisk bomull!

Tycker faktiskt att vi alla ska tänka till vad vi köper.
Ekologiskt är nämnligen bra för allt och alla.


* För ni vet väl att bomull är faktiskt världens mest besprutande gröda.
* Att en vanlig bomullströja kan innehålla upp emot 250 olika restkemikalier.
* För att producera 1 kg besprutad bomull går det åt 1 kg kemikalier.
* Dessutom insjuknar hundra tusentals människor och tusentals människor dör 
årligen p g a att de utsätts för alla dessa gifter. Ofta används barn i detta arbete.   

Så jädra hemskt! Jag kommer helt klart ta tag i detta när jag börjar skapa kläder i alla fall.







Mikaela

Fan va smart! Kommer du köpa något då? :P

Skrev detta: 2010-01-25 / 19:56:14
Blogg/Webbsida: http://mikaaeelas.blogg.se/



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback