Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Estet vecka 2: sista dagarna

Två rättså jobbiga dagar, måste man meddela.

Igår på morgon däremot var det ändå roligt. Jag satt och konsentrera mig jättemycket på kjolen och visst jag kom en bit. Bra det! Sedan på eftermiddagen var det föreläsning om textil industrin och ekologisk och sånt där. Var la intressant fast visste ju typ allt vad hon sa, eftersom jag själv haft uppgifter och föredrag om det redan. Efter att eleven som hade det som projektarbete var klar så tittade vi på filmer och det var då om hur det såg ut och hur arbetarna hade det osv. Hemsk, men vad ska man göra? Riktigt tröttsamt på slutet men inte fick man åka hem och sova då inte! Då åkte jag och Linn till Willys och köpte mjölk och sedan vidare hem till henne :P Första gången! Fint ställe det dära ;) Vi åt och kika lite på datorn. När klockan var tjugo över sex tog vi cyklen till skolan igen där musikarna skulle ha estetkonsert. De var bra! Lyssna lite, fast vi var egentligen där för att sälja fika vilket vi också gjorde. Gick jättebra för oss. Mycket pengar till studieresan i trean. Läraren skjutsa mig sedan en bit hem där pappa sedan plocka upp mig.

Idag på morgonen hade vi nationellt i Matte A. Rätt svårt :S eller vad tycker ni som också gjorde det? Men annars gick det la helt okey, får man hoppas. Så nu är det bara muntliga kvar. Skönt! Satt de två timmar man fick och sedan gjorde vi klart historia arbetet och lämna in det också. Det också avklarat! Klockan elva skulle vi ha eos, textil. Så då fortsatte jag med min färgning på tygbiten man fick. Mat sedan och efter det gick jag och Linn till Rosenfred och hade sedan textil med dom andra. Jobbig lektion som tusan. Läraren kom och skulle titta till vad jag hade gjort på mitt fackteckningsarbete och bara öste på med fel och problem. Liksom varför kunde hon inte säga hur det skulle vara innan vi börja själva så att vi inte är tvungna och göra om för många gånger? Fan asså, man har ju inte hur mycket tid på sig heller. Arrangemanget föll på noll och krav vilket jag har tillräckligt fick jag ännu mer. Jobbigt, ville bara sätta mig i ett hörn och skrika. Det där sög!

Efter textilen så gick jag lite på stan och köpte muffinsformar gjorda i sillikon så man kan använda dom många gånger. Smidigt! Kan visa dom imorgon. Bussen försenad men kom till slut hem. Då jag klädde om och sedan åkte familjen vidare till Mikaela för kalas. Hennes bror fyller år idag, så grattis. Sedan var det även föräldrarna också några nära dagar inpå, så grattis till dom också (mina faddrar faktiskt) och ja (Mikaela och hennes syskon är kusiner till mig) Roligt men även tragiskt kalas. God mat och små barn man lekte med. Liten tjej "klippte" håret på mig, var tandläkare åt mig och jag själv var en tid ett flak och andra stunden var jag ett monster. Vilken fantasi barn har ;) Japp sen så vid elva, halv tolv åkte vi hem och har (nästan) precis kommit hem.

Oj jävlar vad jag har skrivit :O Hehe, märkte jag själv inte ens. Men såklart är ni inte tvungna att läsa det. Jag skriver för min egna skull.

Imorgon blir det nog en lugn dag. Blir förmodligen att sitta och läsa en engelska bok som man ska ha hunnit läsa till ett speciellt datum och jag fick den boken jag ska läsa igår, så får snabba på.

Nu blir det natten för mig. Puss och sov så gott allihop <3







Anonym

Varför va kalaset tragiskt? yvve

Skrev detta: 2010-05-22 / 14:11:10



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback