Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Estetvecka - onsdag

Idag, onsdag var det att gå upp lite tidigare, iväg till stan för samling med alla textilarna och sedan därefter åkte vi buss upp mot Göteborg! Ja, du läste rätt! :)

När vi kom fram var vi först nämligen på Göteborgsoperan där vi fick guidad tur runt bland salarna, vid scentekniken, panterneringen, och det allra bästa på hela dagen: Kostymförrådet!!! Shit assa! Så stort med massa av stora dragvagnar med TUSENTALS av kostymer! Vagnar var kategoriserade rokoko, spansk renässans, balett osv. Helt underbart! MAGISKT! Där kunde jag ha gått hela dagen, men tyvärr blev man inte kvar där så länge..

När klockan var elva var det dax för mat på nordstan. Gick sedan till nästa utställning på Röhsska. Där det fanns några plagg i haute couture (:D) med svenska designers som Pär Engsheden, Sandra Backlund, Bea Szenfeld mfl. Några som var jättevackra!

Upp en trappa och gick på en historisk avdelning, därav de två "bästa" plaggen var designade av Yves Saint Laurent/Dior (var nog toppklassen på alla designers), sedan vidare in på en annan avdelning med stickade plagg och sedan en med mer formgivning av textilier.

När vi var klara där gick vi sedan vidare till världskultur-museumet där vi såg utställningen "Kimono fusion", Kimono och japanskt gatumode i allmänhet (masker, hår, naglar osv). Efter det tog man bussen hem igen och ja, man tackar så mycket för den dagen!

Bilder blev det inte så mycket av. För det allra finaste enligt mig, fick man ju naturligtvis inte fota :/
Men en sak är säker, kostymförrådet måste jag till igen!!! :))


Sandra Backlund







A&V

Vad tycker du om Jimmy Choo och Uggs?

//V

Jag tycker om det!

Men var det du som inte tyckte om de?<33

Skrev detta: 2010-11-24 / 21:04:36
Blogg/Webbsida: http://wittmoss.blogg.se/bestfriends
pauli♥

jag som ska tacka<3

Skrev detta: 2010-11-25 / 15:11:18
Blogg/Webbsida: http://paulinabladh.blogg.se/



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback