Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Filmrecension - Inception


Igår var det påskerbjudande på hyrfilmen Inception på voddler. Så jag tog mig i akt och snappa det för 9 kr. Har ju velat se filmen, så varför inte. Så hur var den?

Handling (källa-lovefilm.se):
Dom Cobbs förmåga att stjäla undermedvetna hemligheter har gjort honom till en eftertraktad industrispion... och till en jagad man. Om han nu lyckas att plantera en idé istället för att stjäla idéer så kanske Cobb och hans gäng lyckas med det perfekta brottet.
Christopher Nolan har regisserat den här spännande sciencefictionfilmen som utspelar sig i drömmarnas värld.


Svårt att förstå handlingen kanske? Ohja, filmen var lite svår att förstå i början också. Många underliga saker händer och det tar ett tag innan man börjar fatta grejen. Men till slut fallar en del av pusselbitarna på plats trots att den är väldigt invecklad, eftersom filmen utspelats hur det är att drömma en dröm i en dröm i en annan dröm osv. 

Förmedlar budskap, spänning genom hela filmen, bra skådespelare, otroliga effekter och filmning.
Otroligt bra film ifall du tycker om action och gillar att ta skillnad mellan verklighet och illusion.
Jag personligen ger den 3,5/5.

Har du sett filmen, vad tyckte du om den?







Agnes

jag tycker den är suuperbra! :D

Skrev detta: 2011-04-23 / 13:21:44
Blogg/Webbsida: http://agnespagnees.blogg.se/



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback