Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Filmtips, Hotel Rwanda


Handling: År 1994 skedde den kanske mest sinnessjuka etniska rensningen mänskligheten har beskådat. Under en tremånadersperiod blev över en miljon Tutsi-flyktingar brutalt mördade av Hutu-rebeller i Rwanda. Trots att vi lever i en värld av ändlösa kommunikationsmedel och ett nyhetssamhälle som aldrig sover lyckades resten av världen stänga sina ögon för vad som pågick. Men en person vägrade blunda. Detta är den sanna historien om en mans kamp för att rädda så många flyktingar som bara står i hans makt genom att erbjuda dem skydd i det hotell han är föreståndare för. Genom sitt enorma mod och stora hjärta lyckades han rädda livet på mer än tusen flyktingar som annars hade gått en säker död till mötes. -källa: lovefilm.se

Såg denna igårkväll och det en var riktigt bra och gripande film. Fattar inte att detta har hänt i verkliga livet. Inte klokt! Värd att se.

Finns att titta på gratis i Voddler. Shooting Dogs är en annan liknande film om denna hemska händelse, har sett även den.
Har du sett någon av dom?







MissO

har inte sett filmen och tror nog inte heller det är min typ utav film :)

Skrev detta: 2011-02-28 / 12:09:49
Blogg/Webbsida: http://nyheter24.se/blogg/misso



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback