Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

The Answers

MALIN frågar: Vilken skola (och i vilken stad) läser/studerar du textil och design?
SVAR: Jag går andra året på Peder Skrivares Skola i Varberg.

FELICIA frågar: Vart på sveriges karta bor du? 
SVAR: Bor en liten bit utanför sommarstaden Varberg som ligger på västkusten i Halland. Ungefär mittemellan Göteborg och Halmstad.
      
FELICIA frågar: Skulle du säga att du är söt som en sockerbeta eller hård som en rotfrukt?
SVAR: Antar jag får säga sockerbetan.
                   
FELICIA frågar: Om du fick välja ett handikapp att leva med, vilket skulle du välja?
SVAR: Ifall luktsinnet skulle kunna vara ett handikapp så väljer jag att i första hand bli av med det, är ändå sämre än andras. Annars hellre döv än blind, om man säger så.

JENNY frågar: Vilket plagg är du mest nöjd med, som du sytt?
SVAR: Hmm svår fråga, i alla fall någon av dessa plagg nedan. Vissa plagg är jag mer nöjd med designen än sömnadsmässigt. Men skulle tro att favoriterna är blusen och linnet i mitten. Men också baksidan på plagg 4.


copyright

JENNY frågar: Går det att "beställa" kläder av dig?
SVAR: Vilken rolig fråga! Hmm hade vart roligt men just nu har jag knappt tid att hinna med det jag måste. Men jag kommer absolut införa det senare någon gång.

VINESSA frågar: Skulle du nån gång kunna göra en enkel guide där du förklarar hur man syr något?
SVAR: Absolut skulle jag kunna göra det. Får se vad det skulle kunna vara i så fall för det är svårt att visa och ge ut mönster.

VINESSA frågar: Kan du inte skapa en kategori där du svarar på sömnadsfrågor?
SVAR: Nej tyvärr, om sådana frågor kommer svarar jag på dom antingen i ett inlägg i kategorin Frågor & svar/Visste du att? eller Arbeten/Köp. Annars svarar jag tillbaka via en kommentar.

VINESSA frågar: Godis eller glass?
SVAR: Glass är gott, men godis är bättre!

VINESSA frågar: Vem är din favorit /dina favorit- desinger(s)?
SVAR: Min favoritdesigner är den libanesiske Elie Saab. Helt klart bäst!

HELENA frågar: Har du många plagg i din garderob som du har sytt själv? Bild på ditt favorit plagg?
SVAR: Ja, rättså många plagg har jag. En del där jag sytt allt på och en del där jag gjort om gamla/nya plagg till bättre passform, tex. jeans. De plaggen använder jag mycket, men de alldeles egna plaggen har jag använt något plagg bara någon enstaka gång, eftersom jag inte vill visa upp det alltför mycket innan modevisningen vi har i 3:an. Bild ser du ovan.

HELENA frågar: Kan du lägga upp en bild på ditt sovrum?
SVAR: Har länge velat göra en total förändring, men nja det duger la!


copyright

HELENA frågar: Vad får dig att må bra?
SVAR: Det finns mycket som kan få mig att må bra. Tex. blir jag väldigt glad över oväntade komplimanger, att folk bryr sig och sen är det en skön känsla när man har blivit klar med ett egensytt plagg.

HELENA frågar: Vad skulle du göra för en miljon?
SVAR: Om jag vann en miljon så hade jag först rest i väg och shoppat för ett antal tusen och levt livet på stranden på något härligt och varmt ställe. Sedan hade jag bara återgått till det vanliga och sätta in alla pengarna på banken och spara till framtida tomt, hus, bil, karriär osv.

MATILDA frågar: Vilket sorts plagg tycker du är roligaste att sy?
SVAR: Klänningar!

MIKAELA frågar: Hur lyckas du få så många läsare och har du några tips?
SVAR: Jag vet inte riktigt ifall jag har så många läsare precis, men en del prenumeranter på bloglovin. Tips är att blogga om något som inte många andra gör. Jag har om min sömnad och klädskapande, vilket gör den speciell ut i från att bara vara en vanlig modeblogg. Sedan tycker jag det är viktigt att vara snäll och titta runt på andras bloggar och kommentera. På så sätt kan du hitta nya intressanta bloggar och dom kanske fastnar i din. Dessutom är bloggdesignen viktig tycker jag. Man ska känna sig välkommen och vara professionell, så man vill komma tillbaka.

Ifall ni trycker på namnen som ställt de olika frågorna kommer ni till den:s blogg. Tack för frågorna!







Johanna

Hej :) , du jag kom på en sak nu ,

jag kan inte gå tillbaka och läsa typ mars/april eller längre tillbaka ?

den grejen finns ju inte på sidan längre ? ..

är det lätt att bara fixa tillbaka , jag älskar att gå tillbaka och kika hehe (A)

Skrev detta: 2011-05-18 / 07:17:21
Blogg/Webbsida: http://mammatillmelissa.blogg.se/
linneafalk

Vad gör du ikväll då ? :) kramis!

Skrev detta: 2011-05-18 / 18:04:43
Blogg/Webbsida: http://linneafalks.blogg.se/



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback