Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

ESC till Sverige nästa år!

Det har hänt mycket sen sist så därför tar vi nu allt från där vi slutade.

För det första! Som alla redan vet så ägde finalen av Eurovision song contest rum i Baku, Azerbajdzjan den 26 Maj och helt otroligt nog VANN VI SVERIGE med låten Euphoria framförd av Loreen.

Jag är mycket för Melodifestivalen och Eurovision så tyckte detta var så roligt att vi tog hem vinsten och SÅ STORT! Alla länder gav poäng utom Italien och hela 18 länder av 42 gav 12 poängare. Nästa år blir ett speciellt år och jag måste dit då! 



 LandArtistSångSpråkPlacering Poäng
1 Storbritannien Engelbert Humperdinck "Love Will Set You Free" engelska 25 12
2 Ungern Compact Disco "Sound of Our Hearts" engelska 24 19
3 Albanien Rona Nishliu "Suus" albanska 5 146
4 Litauen Donny Montell "Love Is Blind" engelska 14 70
5 Bosnien och Hercegovina Bosnien och
Hercegovina
Maya Sar "Korake ti znam" bosniska 18 55
6 Ryssland Buranovskije Babusjki "Party for Everybody" udmurt.& eng 2 259
7 Island Gréta Salóme & Jónsi "Never Forget" engelska 20 46
8 Cypern Ivi Adamou "La La Love" engelska 16 65
9 Frankrike Anggun "Echo (You and I) engelska
franska
23 21
10 Italien Nina Zilli "L'amore è femmina" eng. & ita. 9 101
11 Estland Ott Lepland "Kuula" estniska 6 120
12 Norge Tooji "Stay" engelska 26 7
13 Azerbajdzjan
(värdland)
Sabina Babajeva "When the Music Dies" engelska 4 150
14 Rumänien Mandinga "Zaleilah" span. & eng. 12 71
15 Danmark Soluna Samay "Should've Known Better" engelska 22 21
16 Grekland Eleftheria Eleftheriou "Aphrodisiac" engelska 17 64
17 Sverige Loreen "Euphoria" engelska 1 372
18 Turkiet Can Bonomo "Love Me Back" engelska 7 112
19 Spanien Pastora Soler "Quédate conmigo" spanska 10 97
20 Tyskland Roman Lob "Standing Still" engelska 8 110
21 Malta Kurt Calleja "This Is The Night" engelska 21 41
22 Makedonien Kaliopi "Crno i belo" makedonska 13 71
23 Irland Jedward "Waterline" engelska 19 46
24 Serbien Željko Joksimović "Nije ljubav stvar" serbiska 3 214
25 Ukraina Gaitana "Be My Guest" engelska 15 65
26 Moldavien Pasha Parfeny "Lăutar" engelska 11 81

För övrigt tyckte jag låten även var den bästa!










Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback