Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Nytt bloggsystem

Jaha då har man fått det nya blogg.se-systemet nu också. Alltid roligt med lite nytt, dock kommer väl de ta ett tag innan man fått kläm på det hela. Gillar flera funktioner, men få saker som jag inte förstår mig på ännu. Bloggdesignen fick sig en liten smäll också!

När det gäller när man ska skicka kommentar, så bloggare skicka gärna med det nya systemet att signera. Kommer nog köra på det i framtiden! Kommer testa det ibörjan men sen får vi se om jag fortsätter med de nya eller håller mig till de gamla.






Liborius

tack snälla:D jag älskar den! jag gillar nya blogg.se:)

Svar: Ja spännande att utforska nya saker. Men hur vet man om personen som kommenterat signerat? Lite surt om personen inte har de och måste leta upp svaret själv i inlägget här då :S Har du nån aning? ;)
Jennifer Svensson

Skrev detta: 2012-06-19 / 18:00:31
Blogg/Webbsida: http://liborius.blogg.se
Anonym

joo, men jag vet att jag har det någonstans. Inte hunnit bara, jobbar så fruktansvärt mycket :/ Men jag lovar att jag ska skicka det imorgon em, för då går jag på helg :) Det är en måttlista asså där det står hur mycket man ska gradera på olika "punkter" för att gå en storlek upp och ner osv. Man måste vara väldigt nogrann så fixa bra linjaler och släta papper och sånt. Det kan va 1,75 mm typ liksom. så på måttlistan så står det hur mycket man ska öka i X och Y-led. Så man gör liksom "kryss" vid punkterna då. Så då man graderar axeln så skriver man in mått för yttre axelpunkt och inre axelpunkt och drar sedan en ny linje mellan dem för att få ett nytt "skal", en ny storlek. x och y behöver man för man behöver ju både gradera uppåt och åt sidan ut på tex yttre axelpunkten för den ska bli bredare åt varje håll.

Skrev detta: 2012-06-20 / 13:32:11
MARIA - mode, outfits & inspiration

Gillar verkligen nya blogg.se, speciellt att man kan ladda upp flera bilder samtidigt och har bättre kontroll över kommentarerna man får. Förstår dock inte hur man får bort "om" som har dykt upp högst upp i min meny.. vet du hur man tar bort det? :) redan försökt med kodmallen..

Svar: Ja det med bilderna är verkligen skitbra! Tagit lång tid tidigare att ladda upp typ 50 bilder xDHmm du hade testat med att ta bort hela avsnittet om profilen i kodmallen? Tror inte det räcker bara med det där de står om, (längesen jag såg den koden dock) Annars tror jag det har lite med om man har skrivit något i inställningar i sin beskrivning.
Fast skulle inte förvåna mig om det är något mysko med blogg.se heller, har själv problem med min översiktssida så får hoppas de löser de!! :)
Jennifer Svensson

Skrev detta: 2012-06-21 / 16:02:17
Blogg/Webbsida: http://mmiaas.blogg.se



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback