Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Miss duktig

 
Blev klar med femte ansökan som jag sa och gjorde färdigt även sjätte, vilken jag skickade in idag. Sa ju att det var nog sen, men icke sa nicke. Jag har även gjort färdigt sjunde och sista ansökan/proverna till det stället jag också va lite sugen på idag. Ska bara gå till posten och lämna det sista igenklistrade kuvertet. Sen får vi hålla tummarna, hårt!
 
SÅ nu är jag heeeelt klar med dessa punkter!! Fantastiskt. Detta "firas" med ett glas vin nu efter man också varit mer duktig och tvättat 20 fönsterrutor. Imorgon väntar de mer på mig!
 






Anna

Svar: Jag har hört mycket bra från Nordisk Designhögskola, dock vet jag med säkerhet att Textilhögskolans modedesignprogram står högre än deras designprogram. Men bara för det behöver inte det betyda att den är bättre, det beror ju på vad ditt mål med utbildningen är och vad du vill arbeta med i framtiden.

Vet att det är svårt att komma in på modedesignprogrammet på Textilhögskolan och många får söka flera gånger innan man kommer in, vilket betyder att många har läst på tillskärarakademier innan man börjar m.fl.

Jag tycker du ska söka båda för jag tror båda är riktigt bra!! :)

Skrev detta: 2013-04-14 / 11:47:54
Blogg/Webbsida: http://modeochinspiration.blogg.se



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback