Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Ni ställer frågorna, jag kommer med svaren..

Här kommer de frågor som ställts av bloggare den senaste veckan. Ni finner olika länkar till dom, under frågorna! Och de har gällt med att komma med unika frågor, för frågor som har dubbleras har raderas efter första, så ni vet om du saknar någon fråga med din länk under.
 
Vad vill du ska hända det här året?
- Jag önskar att de här året blir lika roligt som förra året om inte ännu bättre, dock mindre stress och krav. Jag vill utvecklas mycket! Vill hitta en jobb inom modebranschen, att det ska gå riktigt bra med försäljningen av mina designade produkter i Emmelies företag Lie-em, resa, bli ännu bättre på det kreativa och möjligtvis komma in på en modedesign-linje och flytta. Men tar en dag i taget, så får vi se vart det bär hän!
 
Favorit blogg/-ar?
- Läser inte så många bloggar faktiskt, utan blir mer automatiskt hos dom som kommenterar hos mig. Men om de är någonstans jag helst vill in och kolla någon gång så är det på bloggar hos folk i min närhet, samt t.ex. Carolina Gynnings, Linda HallbergsIda Erikssons och hos Bella Davis m.fl. Men nog någon ny favorit påväg nu!
 
Har du några nyårstips?
- Hmm.. nyårstips!? Om du tänker på nyårslöften så skulle jag säga.. skit i dom! Har för mig jag läst någon vetenskap någonstans att ca 80-90% av alla nyårslöftens som ges bryts. Ha riktigt roligt istället utan krav och tänk mer på dig själv vad du verkligen vill göra och mår bra av.

Hur lång tid tar det för dig att göra ett blogginlägg?
- Väldigt olika! Jag skulle kunna säga att jag är väldigt petig med stavning, struktur på hela inlägget, bilder osv. Och även om jag bara gör ett rubriksinlägg så kan jag ha tänkt ut ibland väldigt noga vilka mening själva rubriken har. Bilder jag lägger ut ska ha gärna vara hanterade med kontraster med mera i photoshop samt till trendinläggen t.ex. "researchar" jag mycket fram informationen på olika ställen och att det är rätt och korrekt! Men tillbaka till frågan så vet jag faktiskt inte, jag får ta tiden nästa gång ;)

Sover du på magen eller på ryggen?
- Tror nog mer på sidan mest, men däremot har jag insett det sista att jag somnar nog lättare (Vilket jag oftast har svårigheter med) på magen.

Berätta om en speciell händelse som du aldrig kommer glömma!
- Måste jag säga nog på vår modevisningen förra våren. Man hade kämpat så mycket med alla kläder och hela arrangemanget i flera månader (till visso del, till och med i år) Blod, svett och mycket tårar. Ingen kan kan nog egentligen fatta så mycket vi kämpade trots att hela grejen är en så otroligt rolig grej och varit drömmen sedan länge. Men det ögonblicket man gick ut på catwalken, möte strålkastarnas ljus och hörde applårer, då blev man lättad, att det hela var värt de, att man vill så gärna sträva efter för att göra om det.... för jag klara det! Det kommer jag aldrig glömma!
 
 
Vem var din första riktiga kärlek och hur det gick till!?
- Tyvärr har jag inte hittat den rätta kärleken ännu. But I'll be waiting for him.
 
Vad är dina tre bästa egenskaper?
- Mitt sinne för kreativitet, för utan det hade min personlighet sett SÅ annorlunda ut. Min positivitet hur jag ser på saker och ting, och min ärlighet är möjligtvis några som kan rankas som de tre bästa.

Om du fick träffa vem du ville, död eller levande, vem skulle det vara?
- Den rätte!?

Favoritfärg?
- Nja ingen direkt. Möjligtvis kornblå för den färgen tycker jag ser så himla härlig och exklusiv ut, men klär mig gärna i något svart i alla fall.

Favoritklänning?
- Min studentklänning och balklänning jag båda sytt och designat själv. Dom betyder mycket!
 
 
Har du några husdjur?
- Ja, har två katter som kom till världen i en garderob här hemma för 10 år sedan i april i år! Vad vore man utan dom!? (Tippen till vänster, Zorro till höger)
 

Vad har du för kamera?
- En Canon eos 60D tillsammans med två objektiv, se hela utrusningen här.

Någon speciell dröm du vill uppfylla innan du dör?
- Främst tillverka mängder med vackra efterfrågade brud/gala-klänningar, bli internationell och hålla minst en riktigt maffig modevisning i någon av våra stora modemetropoler. Men också resa och uppleva alla världsdelarna, gifta mig. Samt en kanske lite väl utstickande önskan, att ha en liten orangutangs armar kring min hals. Tycker dom är så fruktansvärt söta och dom är värda en hjälpande hand från en riktig djurvän.

Drömresemål?
- Roadtrippa i stora delar av USA, till Afrika och se the big five m.m., känna på Australien och Asiens södra delar. Uppleva alla världsdelarna som jag skrev i ovanstående fråga. Till varmare breddgrader!
 
Din bästa bild?
- Oh vilken svår fråga när man tar så sjukt många bilder varje gång man tar upp kameran! Men om jag måste så någon av dessa kanske, fast vet inte! (Alla finns tidigare på bloggen) Håller ju på med portfoliofotograferingar nu lite och där är en del riktigt fina. Gillar att experimentera t.ex. med bokeh, suddighet, ljus och vinklar.
 
 
Vad gör du nu, pluggar igen eller jobbar?
- Efter en höst med distanskurser från Textilhögskolan och arbete med det hemliga projeket, Lie-em. Så gör jag nu lite av varje. Självklart så lite inom Lie-em fortfarande, då det ska ut till försäljning först i mars. Men annars så ska jag börja söka massa jobb, jag har börjat sy på en balklänning som måste vara klar till början av juni, ska förmodligen göra och skicka in arbetsprover till massa högskolor, kanske gå en modeteckningskurs (har inte riktigt bestämt mig ännu, var och när), samt fotograferingar till portfolion osv.
 
Vad är ditt allra finaste minne?
- Ett av dom är i alla fall det jag beskrev i fråga 6, så läs ovan.
 
Vilken är din favoritårstid & varför?
- Sommaren! För jag gillar sol och värme, man känner också sig så mycket gladare än på dom andra årstiderna.
 
Mac eller Pc?
- PC, aldrig jobbat med Mac och desstom för den delen aldrig ägt någon Apple-produkt. Känns som ALLA använder samma produkter nu för tiden och vill inte bli en av dom ALLA. Finns andra bra alternativ förutom det. So you know ;)
 
Vad är det finaste i vardagen?
- När någon helt oväntat ger en komplimang. Speciellt från en helt främmande människa, då uppskattar man det ännu mer! Det lilla räcker.
 
Vad gör du en jobbig, tråkig dag för att muntra upp dig själv?
- Om jag verkligen inte har någonting för mig att göra, så kan jag ibland bara gå in på någon designhemsida och titta på vackra klänningar och drömma lite, det blir jag glad av. Men annars titta på nån film eller baka typ.
 
Favoritpryl?
- Hmm, ska jag säga datorn kanske. Man kan göra så himla mycket på den! Annars självklart kameran eller kanske symaskinerna haha ;)
 
Favoritserie?
- Den va lätt! Helt klart Vänner, får aldrig nog av det och lika roligt även om man sett alla avsnitt hundra gånger om!
 
 
Favoritchoklad?
- Choklad i nästa alla former och smak går hem hos mig. Vanlig hedlig Marabou mjölkchoklad funkar alltid, fy farao vad gott!
 
Det godaste teét?
- Dricker inte te, inte kaffe heller för den delen.
 
Varför började du blogga?
- Året innan, alltså 2008 så har jag för mig jag skrev dagbok. Men man blev så fort trött på de och då hade jag också det året börja läsa en massa bloggar och tyckte det var en så rolig idé att få inspirera och dela med av sig själv. Och de är det! Riktigt skönt att få skriva av sig om sådant man kanske inte säger annars, och man har ju också fått mer kontakt med folk från överrallt!

Har du några ovanor?
- Jodå det har väl alla! Några t.ex. är att äta frukost tidigt, fobi för att prata i telefon (kanske inte till alla, men de flesta), varje gång jag går in i ett badrum med duschdraperi fördraget så måste jag dra det åt sidan och har kontrollbehov, att jag måste vara helt säker på en sak innan jag berättar det.

Vad gör du helst på en fredag?
- Bara är hemma och myser, äter nåt gott och tittar på en trevlig film eller är med nån kompis. Festa är inte min grej!
 
Så där ja det var alla frågor. Långt blev det, men tack ska ni ha för alla frågor och hoppas ni fått svar på det ni velat och att ni lärt känna mig lite bättre!
 






basebollivet.blogg.se

Åh vad kul läsning! Och förstår att det var en speciell känsla med modevisningen. Efter allt det jobbet.

Svar: Yes sir, det ligger lite uppe nu och kommer mera..

Tack detsamma. Händer det något roligt för din del den här helgen?

Skrev detta: 2013-02-01 / 19:52:05
Blogg/Webbsida: http://basebollivet.blogg.se/
Sabina

Åh, jag älskar Friends!

Svar; Tack! Detsamma!

Skrev detta: 2013-02-01 / 20:21:35
Blogg/Webbsida: http://sabinakjellhard.blogg.se/
B R O W N S U G A R

Kul :D

Skrev detta: 2013-02-01 / 21:24:14
Blogg/Webbsida: http://www.brownsugar.blogg.se
Sabina

Svar; Ja! Mysigt var ordet! :)

Ja! Hela gänget är så himla härliga! :)

Kram!

Skrev detta: 2013-02-01 / 23:22:03
Blogg/Webbsida: http://sabinakjellhard.blogg.se/
basebollivet.blogg.se

Svar: Tack ska du ha! :) Jag fullkomligt älskar klänningen.

Okej..hoppas att era tygprover dyker upp snart då. Jag ska på en liten miniweekend med tjejerna. Deras bdaypresent till mig!

Skrev detta: 2013-02-02 / 02:57:11
Blogg/Webbsida: http://basebollivet.blogg.se/
Sabina

Svar; Ja! Men precis, ett sånt vänskapsgäng skulle man verkligen vilja ha! haha!

Kram!

Skrev detta: 2013-02-02 / 11:49:22
Blogg/Webbsida: http://sabinakjellhard.blogg.se/
Liborius

kul o läsa svaren:)

Skrev detta: 2013-02-02 / 13:47:03
Blogg/Webbsida: http://liborius.blogg.se
basebollivet.blogg.se

Svar: Jag vet vart vi ska, vi ska till Vegas. Tre förlovade tjejer i Vegas. Känns som en galen kombo haha. Som om vi är redo för en film..

Skrev detta: 2013-02-02 / 15:43:16
Blogg/Webbsida: http://basebollivet.blogg.se/
sussi

jätte kul inlägg =)

Skrev detta: 2013-02-02 / 18:26:54
Blogg/Webbsida: http://siouxzie.blogg.se
Matilda Johansson

Din studentklänniunhg var jätte snygg och även katten var söt! :D

Skrev detta: 2013-02-04 / 12:36:50
Blogg/Webbsida: http://enmatilda.blogg.se/



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback