Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Vad gör ett close-up filter?

 
Ett close-up filter är som ett förstoringsglas eller något som minskar din närgräns mellan motiv och objektivet. Det är som ett budgetalternativ ifrån att köpa ett dyrt makro-objektiv, något som ger dig nästan exakt samma bild.
 
Tex. så har jag här nedan använt mig av ett fast 50mm objektiv på båda bilderna. Till vänster har jag gått så långt fram tills jag nåt närgränsen, sedan skruva jag på close-up filtret och gick närmare tills jag tog i närgränsen med filtret på och med nåt så när skärpa. Och titta vilken skillnad!
 
 
Något du ska skaffa i alla fall om du inte har ett zoomobjektiv och vill komma närmare dina motiv.
 






Madeleine Jonsson

bra inlägg tjejen

Skrev detta: 2013-01-09 / 21:28:15
Blogg/Webbsida: http://maddisenj.blogg.se/



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback