Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Jag talar ut

Your own game
 
Det är över en vecka sen jag skrev sist, en behövlig paus då man helt enkelt inte hade någon ork, lust eller vilja, all inspriation låg på noll! Vilket jag också kände påverkade även skaparglädjen till arbetsproverna jag hållt på med konstant. Upp och nergångar med massa tankar som virvlar runt. En osäkerhet om sig själv, känslor om meningslöshet, stora krav och jämförelsetankar. Men som man sedan kommer på är detta någonting man inte ska haka upp sig på. Man ska köra sitt egna race och inte någon annans. Göra det man själv vill, försöka och om det inte går vägen ändå så är det helt enkelt inte meningen att det ska hända just vid detta tillfälle.
 
SÅ! Även om detta med arbetsproverna tar en sådan otrolig tid att göra och chansen är så otroligt liten att komma in så är det väl alltid värt att chansa. Då kan man i alla fall glädja sig åt efter att man försökte och kanske inser man även på vägen mer vad man vill göra och hitta sig själv.
 
Det började alltså ta sig till slut! Blev i söndags klar med rubbet av textilhögskolans ansökningsuppgifter, vilket var en hel del då det tog väl ungefär tre och en halv vecka att genomföra! Fler ansökningar på gång, organiserat upp det bättre i vilken ungefärlig turordning jag ska ta det i och sållat bort några stycken. Igår började jag på ett annat ställe och en hel dag senare var man faktiskt nästan, ja nästan helt klar. Som ni förstår var det inte lika mycket att göra, vilket är otroligt skönt. Så efter det, börja på ytterligare och efter det ytterligare en och så vidare. Köpa megabrev, posta iväg och sedan hoppas på att det bästa kommer till en.
 
Det är en bit kvar dock tills man kan lägga det bakom sig. Men nu kan man i alla fall bocka av lite och istället blicka framåt! Framåt, ja det kan vara en skrämmande tanke det också. För det ovannämda är ju inte precis alltid helt gratis. Och här sitter en tjej med noll öre i inkomst just nu, som förgäves även försöker hinna söka så många jobb som möjligt mellan varven. Har dåligt samvete för begränsningar och tanken om vad man kan behöva senare. Ahh... "Det går bra nu"?
 
Allt är möjligt, men en dröm och önskan kommer bannemej inte av sig själv.
Photo |  Nikolay Biryukov
 






Isabell Angelhammar

Hej hej!
Allt bra? C:

Aktivit på min blogg är nu: Dagens blogg.
Hade vairt kul om du ville vara med.
kram

Skrev detta: 2013-03-19 / 11:59:56
Blogg/Webbsida: http://angelhammar.blogg.se/
Emmelie

Läste inlägget med en klump i bröstet, jag förstår dig helt Jennifer.
Den känslan & tankarna du har nu har vi alla haft, det som är bra är att du inte slutar att kämpa för det du brinner för. Att komma in på högskola, visst det kan vara svårt .. men varför skulle inte du komma in? Det gäller bara att printa in i skallen att man är GRYM.
Den tiden som jag känt dig har jag märkt vilken kämparglöd & passion du har i dig.
Tänk tillbaka på vad du har åstakommit under din tid efter gymnasiet, vad mycket projekt du haft. Istället för att ha jobbat på Ica under 1 års tid har du utvecklat dig själv något extremt. Förstår oron över pengar, men det kommer ! Men nu lanserar vi snart kollektionen & då kommer det hända grejer.
Och jag kommer alltid finnas vid din sida när det gäller allt du vill göra i livet.
Vare sig du fortsätter arbeta med mig, går på högskola, flyttar utomlands. För jag har sett vad du kan åstadkomma & jag tror så starkt på dig Jennifer.
Kjam :)

Skrev detta: 2013-03-21 / 09:09:25
Blogg/Webbsida: http://emmelieess.blogg.se



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback