Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Vilken dag!

 
Herregud vilken dag jag hade igår alltså! Alarmet ringde redan 04:45, för sedan klockan halv sju gick tåget jag skulle på ner till Malmö. Där jag skulle åka och besöka två av skolorna jag sökt till hösten. Båda verkade bra, dock så låg första skolan jag skulle till en liten bit utanför centrum i ett industriområde. Så från stationen som låg närmast gick jag då ifrån, till skolan. Äventyret började ju redan då att jag skulle hitta dit och därefter när jag också var klar med första mötet (som jag åkte dit frivilligt till för att se lokalerna), så behövde jag ju då ta bussen in till centrum. Först fatta var man var och sedan också klura ut vilken buss man skulle ta för att komma rätt i en "okänd" stad är inte helt lätt. Men de var ju dock inte det värsta problemet för inte visste ju jag att man inte kunde köpa biljett på bussen alls, så som man kan göra här i Halland, utan man var tvungen att ha ett busskort till Malmö stadstrafik.
 
Det hela löste sig som tur var tack vare en sur busschaufför några hållplatser och en super söt snäll tant som så gärna ville bjuda mig på hela den långa resan in till stan! Så tacksam och samtidigt så paff att det faktiskt finns sådana oegoistiska trevliga människor och som hon också sa, man måste ju för någon skull också kunna vara lite mänsklig.
 
Därifrån gick jag sedan sista biten till andra skolan. Fick trots det ändå vänta både före och efter det mötet jag skulle på som i det fallet också var enskilt för mig och inte i grupp som det egentligen skulle vara. Gick därför fortare än jag trott och fick alltså vänta ett tag på tåget som för den delen blev försenat och också att jag först satte mig i fel ända av tåget så jag inte hade kommit enda hem. Haha smart Jennifer! Det ska ju verkligen inte vara helt lätt nu för tiden och också att man likt förbannat skulle bli sjuk på just den dagen!
 
I måndags eftermiddag fick jag ett besked som gjorde att jag storgrät av glädje. Nästa vecka ska jag ytterligare på en intervju! Fast då tar jag bannemej bilen dit, haha!
Photo | Vladimir Marti
 









Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback