Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Precis som du vill

Det regnar i Borås, men vad gör det. Livet är härligt ändå! Oavsett regn eller inte flyter allting på så himla bra nu, vilket gör en på toppenhumör. Man får en massa fin feedback på arbeten man gjort, sista tentan är avklarad lika så nästan även projektet med Seger. Har i alla fall gjort färdigt min del i detta förutom att man bara ska sätta samman allt när alla andra i gruppen är klara. Detta innebär att man nu endast har det stora hemliga projektet att tänka på, sådan lättnad.
 
För några veckor sedan fick vi också klartecken att jag till hösten som jag bestämde mig för, stanna i Borås och specificerar mig på att bli både mode och skodesigner. Denna tanken hade jag aldrig haft innan jag började på skolan men insett att skor e även det väldigt kul att designa. Så trots att mina planer fortfarande är som de är så vet man ju aldrig senare. För "om man har möjlighet att ta den goda kakan, gör man ju gärna det". Dessutom så breddar man ju också sig i mer än ett område, vilket e plus!
 
Vi har även haft förläsningar av två personer som haft stor inverkan inom modet hos oss. Margareta van den Bosch, h&m´s före detta chefdesigner som nu ansvarar för de internationella samarbeten med designers och kändisar. Och redan nu i fredags var Jessy Heuvelink, chefsdesigner för J Lindeberg hos oss och prata om sin resa från barnsben, sitt jobb hos Christian Lacroix, när han jobbade som designer hos Adidas till hur de jobbar nu på J Lindeberg. Sjukt intressant och sådan härlig person!
 
Så helgen började bra och även imorgon och på tisdag har vi egna studier vilket gör att den blir lite längre denna gång. Härligt att kunna varva ner och njuta lite extra av tillvaron som varit, är och kommer bli. 2014, the best year of my life! Än så länge ;)






Mams

Härligt att du känner så <3

Skrev detta: 2014-05-12 / 08:43:52



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback