Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Sola hela kroppen- med badkläderna på!

 
Har ni hört att nu finns det bikinis som släpper igenom solstrålar. Skulle det inte kännas underbart att inte få alla dessa fula ränder? JO verkligen! Jag ska i alla fall inskaffa en sådan någon gång.

Nu finns det genomskinliga badkläder. Men inte för ögat - utan bara för solen. Den nya badkollektionen, med badplagg för både kvinnor och män, presenterades nyligen i Storbritannien. Affärsidén går ut på att man blir solbrun på hela kroppen, utan att behöva sola naken eller byta om till en annan bikinimodell för att slippa ränderna. Hemligheten ligger i att tillverkaren använt ett annorlunda tyg- som släpper in 80 procent av solstrålar. Tyget är töjbart och innehåller tusentals mikroskopiska hål. Tillverkaren, det brittiska företaget Kiniki, beskriver det som "en hönsnätaktig tygblandning"."Förvirrar ögat" Om man lyfter upp bikinin mot solen är den helt genomskinlig. Men när man har den på kroppen ser det ut som vilket badplagg som helst, skriver Daily Mail. Kläderna finns i alla storlekar och olika färger, både som badbyxor, bikinis och baddräkter. Mannen bakom den nya uppfinningen, John Walker, 58, har tillverkat badkläder i över 35 år. I sex år har han arbetat med att ta fram det nya tyget, enligt Daily Mail. Den nya kollektionen lanserades för några veckor sedan och har enligt företaget redan blivit en säljsuccé på internet. Men ingeting är perfekt. Solbadaren kan ändå inte slappna av helt. Gummibandet som håller plaggen på plats måste regelbundet flyttas, eftersom solen inte kan tränga igenom det elastiska materialet. Det är även viktigt att använda solskydd på hela kroppen, även under badkläderna, för att skydda huden som tidigare inte blivit utsatt för solen, säger John Walker till Aftonbladet.

Källa : Sofis mode/aftonbladet







Rebecca

Ja riktigt coolt! :)

Skrev detta: 2009-06-25 / 20:00:30
Blogg/Webbsida: http://stockholmsflickans.blogg.se/
Emilia

Haha, coolt! :P

Fast jag gillar att få ränder, då kan mans e hur brun man har blivit, hehe XD

P.S: Passa på att vinna en ny bloggdesign! =)

Skrev detta: 2009-06-25 / 20:46:59
Blogg/Webbsida: http://lifeofteen.blogg.se/



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback