Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Designhjälp!!!?

Har fått några frågor om design, så tänkte hjälpa till hur man ändrar.

Lite av detta som jag kommer skriva om undrade Ida om! Tänkte att det kanske finns fler som vill veta!



Hur gör man om man vill ändra så att "kommentarer" i inlägget blir större, annan textstil m.m.





Det du gör då är att gå in i din stilmall, leta upp Post by txt. Så här ser min ut, så din ser nog ungefär likadan.

/** 'Posted by' txt **/
.entrymeta {
font-family: verdana, arial, sans-serif;        <-------- Vilken textstil du vill ha på texten
font-size: 12px;                                                <-------- Vilken storlek du vill ha på texten
font-weight: normal;                                       <-------- Vilken tjocklek, antingen normal eller bold
color: #666;                                             <--------- Ändrar färg på datum
padding:20px;                                         <--------- Hur långt du vill ha runt texten innan "kanten"
text-align:center;                   <--------- Var du vill att texten ska vara, antingen left, center eller right
}

.entrymeta a { color: #000000; text-decoration:none;}                  <------- Vilken färg du vill ha på texten
.entrymeta a:hover { color: #FFFFFF;text-decoration:none; }       <------- Färg, när muspekaren är över

Sen är det bara att ändra hur man själv vill ha det!!!
(om någon fattas är det ju bara att kopiera min och sedan ändra)

färgkarta hittar du längst ner i inlägget.





Ändra färg på länkar man gör. Både standart och när man håller muspekaren över


Gå in i din stilmall, leta upp body (finns längst upp)
där står lite under själv body kategorin men har inte lagt in det här.
Men under den texten finns det man ska ändra i.

body {

a {color: #000000;text-decoration:underline;}
a:hover {color: #FFFFFF;text-decoration:underline;}


^
I
Detta över!

När man ändrar färg ska du ändra på siffrorna eller bokstäverna!
(  #000000;  )
(  #FFFFFF;  )

Beroende på vilken färg du vill ha!


FÄRGKARTA


Hoppas jag skrivit rätt nu och att det ska funka för er andra!
Lycka till!

Fråga gärna om du vill veta något annat!!








Ida

Tack så jätte mycket :D

Skrev detta: 2009-08-15 / 22:27:07
Blogg/Webbsida: http://idavarnamnet.blogg.se/
Ida

Jadå , det gjorde det :D

Skrev detta: 2009-08-15 / 23:03:44
Blogg/Webbsida: http://idavarnamnet.blogg.se/
Ida

i morgon vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. vad ska du göra i morgon ? :)

Skrev detta: 2009-08-15 / 23:40:01
Blogg/Webbsida: http://idavarnamnet.blogg.se/
Laila♥

Jag har precis varit och ätit thaimat.. dödsmätt nu!! Vad gör du då?? :D

Skrev detta: 2009-08-15 / 23:44:02
Blogg/Webbsida: http://lailaaziz.blogg.se/



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback