Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Första textil lektionen

Ny vecka, ny dag, ny lektion. Denna skolveckan börja med textil på Rosenfred kl 9. Rev ut bilder ur tidningar som vouge och elle, på alla plagg, väskor, smycken som man tyckte var fint. Sedan skulle man välja ut 5 av dom som representera sig själv (vilken stil) Satt sedan och prata lite. Sedan gick vi runt och fick veta vad allt låg och så. Fram med en symaskin och fick lära oss det mesta om den. Tror inte vi gjorde så mycket mer. Fick veta att vi ska göra en väska nästa gång tror jag. Sen blir det kjol, byxor, skjorta och en hel del mönsterkonstruktion och fika :P. SKOJ!!

Efter den lektionen så stack vi och åt. Sedan var det en timme kvar så då drog jag och Linn (klasskompis) till centrum och gick och kolla i butiker. Och efter att den timmen hade gått så hade det flyttas fram ännu mer och till en annan plats. Så gick dit, vänta och hade sedan brännboll och nån "lek" med estet tvåorna. Hem med bussen sen. (Blev ingen shopping efter som jag sa igår, pga regn) Satte mig och åt fika och kolla på the Rachel Zoe project.

Nog om det! Snart kommer ett musikklipp som jag gillar. Ha det bäst! K R A M






Casper

vilken lyx det verkar vara att gå på gymnasiet! När är den nya designen klar? :D

Skrev detta: 2009-08-31 / 19:56:23
Blogg/Webbsida: http://caspper.blogg.se/
Mikaela

Okej själv ska jag nog sy en midjekjol i slöjden :P

Skrev detta: 2009-09-01 / 16:08:48



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback