Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Hopp och skutt med AFRIKANER

Vakna kl 05.45 som vanligt. Var i skolan och hade tyska kl 8.10. Klockan 10.00 var det nya planer på G. Gick nämnligen till Rosenfred, då vi träffades i aulan där. Både a och b klassen i estet skulle vara där. Vi skulle då lära oss en sång och en dans och sedan skulle sydafrikaner komma och göra samma för oss. Vi har nämnligen ett afrikansk tema och nu i två veckor har det varit afrikaner hos oss. Så vi lärde oss en "typisk" svensk låt som var rövarsången i Ronja med den dansen till. Efter maten kom dom. Vi lyssna först på två framträdande från svenska kören i estet då. Sedan kom afrikanerna upp och framförde två låtar på deras språk. Så fint! Och så starkt för att vara så lite folk. Sedan delades vi in i två grupper och då skulle våran klass lära rövarsången och dansen till fyra afrikaner som var i vår grupp. När vi var klara och dom kunde det. Byta vi plats och då skulle afrikanerna lära oss en sång och en dans. Oh shit var svår dansen va! Mycket hopp och snabbt gick det. Helt otroligt att de kan göra det så bra. Låten var en engelsk text, rättså bra faktiskt! Sedan uppträdes det lite och vid kvart över tre så fick vi gå hem. Kul att få träffa afrikaner och var så nära dom. De verka himla utåtriktade och glada för att vara här. Fråga mig om du vill veta nåt annat, som jag kanske har glömt.



Dom här är det som är på besök. Dom uppträder lite här och där och detta är en bild från när dom uppträde i en skola, nästan precis intill Rosenfred. Men vi var inte där och såg detta. Och ja när dom var med oss idag var dom fullt påklädda :)

Det var dagens AFRIKA DAG!!!
På måndag ska vi också vara med dom en lite stund, då vi ska berätta historier till varandra :S

Efter det gick jag till stans affärer och shoppa. Inlägg kommer om det!

Kom hem kl 18.00 då jag sedan fick god mat och så titta jag på idol. Tyckte det inte var rätt som åkte ut :(
Jon skulle stannat. Camilla skulle åkt ut och Moa och Clara skulle vara två av finalisterna.
Tyckte du finalisterna blev bra?










Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback