Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

19/10

Dagen börja med att bussen kom försent! Sen att busschaufören körde som en galning och nästan körde in tiden, japp det var det han gjorde. Sedan gick jag i regn till textilen och då börja det roliga. Veckans höjdpunkt! (vi gör en 1800-tals klänning) Idag så gjorde jag färdigt min del på krinolinen. Sedan trädde jag igenom de första stålbanden och satte snörning framtill. Börja på kjoldelen framtill. Sydde och pressa. Fick även reda på att vi lämnar klänningen efter nästa gång och kommer tillbaka till den sen fast om 3 veckor dårå ska vi börja med mönsterkonstruktion, ska bli kul! Då börjar jag med mina egna kläder och då ska man göra varsin kjol :) Fika emellan och kl 11.30 sluta vi och gick sedan upp till klassrådet. Efter det gick vi till PS och åt. Rast var det sen från 12.30-14.40 eftersom en lektion var inställd. "Slapp" lektion sen till kl 4. Satt och plugga lite i biblioteket och sedan mot bussen och hem och åt.

En rolig sak också är att det ska byggas hus och sånt på åkrarna i jämte oss och det ska påbörjas 2010-2011. Men nu har det kommit arkeloger och det har grävs en himla massa. Men det coola är att de har hittat ett boskap där, typ en ladugård och grej. Och att dom sa att det var det intressantaste de hade sett :P och att en hade också sagt att de kanske skulle stoppa bygget. Haha så vi får la se hur det blir med det ;)

Så här ser planen ut, fast kanske är ändrad, vet inte!



Nu ska jag börja plugga igen :( Kommer blir hela kvällen lång tyvärr så inget mer inlägg idag.
Prov i morgon så måste kunna det! Så ekologi , here I come!! ..  puss







Anonym

Din text här..

Skrev detta: 2009-10-19 / 20:03:59
Casper

haha riktig storstad! :P

Skrev detta: 2009-10-19 / 20:04:42
Blogg/Webbsida: http://caspper.blogg.se/
lollo

okej :/

Skrev detta: 2009-10-19 / 20:53:57
Blogg/Webbsida: http://blondinsalollo.blogg.se/
Mikaela

Dagens höjdpunkt! ;)

Svar: Riktigt hemsk är den!! :( Men tycker den är riktigt bra! Tror det är han som sjunger som tar livet av systern och sen sig själv.

Lyssnar på den nu faktiskt!

Skrev detta: 2009-10-20 / 07:28:49
Blogg/Webbsida: http://mikaaeelas.blogg.se/
jenny

sv, ne :( självdå?:)

Skrev detta: 2009-10-20 / 12:57:44
Blogg/Webbsida: http://thaipinnen.blogg.se/



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback