Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Copenhagen fashionweek 12/2

Jag vaknade igår klockan halv fem och gick upp vid tio i fem ungefär. Gjorde mig i ordning och åt frukost och så dära. Sen vid halv sju skjutsade mamma in mig till stan också stod gänget och vänta där. Bussen kom vid sju och vi hoppa in och börja åka mot danmark.

Påvägen dit och hem såg vi på två (-tre) filmer. De jag såg hela på var Coco - livet före chanel och the duchess. Två bra filmer med mycket fina kläder i.

Poster Coco - livet före Chanel (2009) Poster The Duchess (2008)

När vi sedan kom fram till danmark åkte vi till Bella Center och kom dit kl 10.30 ungefär. Där vi gick runt bland inköpare och designers och vi såg på en modevisning (då jag inte såg jättebra) Men har fått fina bilder av dom andra. Gick runt där i några timmar. Väldigt fina kläder, men va väldigt spänt och ovälkommet bland designerna må jag säga, eftersom dom bara var intresserade av inköparna. Så var mycket stränga blickar. Vi åt och sedan åkte vi vidare kl halv två till Öksnehallen.

När vi kom dit fick vi vänta lite för att få vårat incheckningsband runt handen. Sedan gick vi där inne i några timmar. Och även där var hur många designers som helst och mycket fina och kreativa plagg. Det var ju samma där att det var inköparna som stod i fokus men man fick i alla fall några hej och välkommen av dom där. Så öksnehallen var bäst av dom två ställena. Sedan arrangerades också en tävling för högskolor som borås, beckmans, malmö mm. Då man kunde se några yngre designers också. Vid fyra lämna vi öksnehallen och gick tillbaka till bussen.

Och allt detta var det man fick och allt det då folk då kom fram och gav på mässorna.


Massor av broskyrer, väskor, pennor och hårband. Detta var lite i jämförelse med dom andra!

Titta på film och åkte över till Sverige. Stanna sedan på Stoff och Stil (stor tygaffär) i Malmö, då jag faktiskt köpte ett spetstyg till min kjol jag kommer att sy. Så här såg det ut:

 

Sedan åkte vi vidare hem och stanna ännu en gång. Då vi gick in och beställde på MAX. Men gud asså vad jobbigt. Tror jag stod där inne i minst en timme. Innan man hade fått sin jävla lilla hamburgare och sedan man kommit ut till bussen och skulle äta så var ju det andra redan kallt. LYCKAT! Vid åtta skulle vi egentligen vara hemma, men kom inte hem innan halv tio pga max´s seghet. 

Roligast på dagen? : Hmm tycker allt var riktigt roligt. 
* Roligt att se massa plagg på mässorna
* Roligt att få se och känna på alla tygerna på stoff och stil
* Jävligt roligt hade jag och Linn på bussen :D Tack för upplevelsen!

MYCKET MER BILDER KOMMER STRAX!










Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback