Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Livebloggning för melodifestivalen deltävling 1

Ikväll sätter jag mig in hur melodifestivalens första låtar är och kommer då uppdatera efter varje låt och säga vad jag tycker. Häng gärna med på resan och kom även med dina åsikter också!

  1. Ola - "Unstoppable"

Framträdande: Bra med energi i denna låt. Discolampor och eld med en helt tilllåten klädsel.
Låt/Röst: Tycker låten var väldigt bra faktiskt. Gillar piano spelet och de mjuka tonerna i slutet.
Slutligt omdöme:  8/10

  2. Jenny Silver - "A Place To Stay"

Framträdande: För lam. Mycket handrörelser och hon tror säkert hon är Beyonce i dräkten, vilket hon inte är!
Låt/Röst: Tråkig låt, tråkig röst men ändå godkänd.
Slutligt omdöme: 4/10

  3. Linda Pritchard - "You're Making Me Hot-Hot-Hot"

Framträdande:  Dansfyllt framträde med en känsla av bidrag från grekland/ukrania.
Låt/Röst: Fart var det här. Helt okey, kanske inte den bästa låten när man hört den första gången.
Slutligt omdöme:  6/10

  4. Pain of Salvation - "Road Salt"

Framträdande:
  Stillastående men helt passande. Fast ett par trasiga jeans kunde han ju ändå skita i.
Låt/Röst:  Mycket fin röst och låt. Mmmm jag njuter..
Slutligt omdöme:  9/10

  5. Anders Ekborg - "The Saviour"

Framträdande: Titta man just på en musikal? Trodde det var en musiktävling.
Låt/Röst: Väldigt fin röst, men tror inte vi greppar taget efter ännu en "operalåt"
Slutligt omdöme:
  5/10

  6. Jessica Andersson - "I Did It For Love"

Framträdande:
"Stjärnhimmel" och charmerande. Både fin och ful outfit.
Låt/Röst:  Väldigt fin låt, kanske lite skrikigt. Men har man inte hör sånna låtar innan?
Slutligt omdöme:  7/10

  7
Frispråkarn - "Singel"

Framträdande:
Tycker detta var något liknande av ett skoluppträde. Nej!
Låt/Röst: Nej även här! Sjunger om singlar, ej passande för en schlagerfestival!!
Slutligt omdöme:  3/10

  8. Salem Al Fakir - "Keep On Walking"

Framträdande:
Godkänt, är det enda jag kan säga!
Låt/Röst:  Helt okey låt, tyckte det lät lite som BWO, dom ska inte alltid vara med! Så NEJ!
Slutligt omdöme: 7/10


Och dom som jag tycker ska ta sig vidare är:

GLOBEN :
  Pain of Salvation  och  Ola
ANDRA CHANSEN:   Salem Al Fakir  och  Linda Pritchard, kanske Jessica Andersson







Fanny M

Ja jag passar på att kommentera i pausen. Jag tycker helt klart att Pain of Salvation var bäst. Älskar den:)

Skrev detta: 2010-02-06 / 21:05:45



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback