Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

OSMEDALJER



Ikväll fick Sverige ytterligare två medaljer i OS i Vancover. Marcus Hellner (2) vann
dubbeljakten och Johan Olsson (16) ett brons efter att kämpat en lång tid.

Olsson hade en lucka på uppemot tio sekunder och svenskarna bakom gjorde upp en taktik och försökte att bromsa fältet. Sedan när det återstod 1,5 km var en kvartett ifatt Olsson, där i bland Hellner. Hellner vräkte sig först in på upploppet och tog guldet före Tobias Angerer och Johan Olsson som fann nya krafter till ett brons.

Så nu har vi 3 guld (Marcus Hellner, Charlotte Kalla, Björn Ferry)
1 silver (Anna Haag) och 2 brons (Johan Olsson, Anja Pärson)

Är det Sveriges OS-år i år kanske?







Mikaela

Såg det .. fan va grymt gjort hela vägen och sen blev det guld och brons!

Skrev detta: 2010-02-22 / 13:26:10
Blogg/Webbsida: http://mikaaeelas.blogg.se/



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback