Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Min första dag på jobbet!

Ja nu är jag hemma! Började klockan ett idag och sluta sju. Första dagen på jobbet och spännande och nervöst var det. Men när jag väl cyklade hemifrån kändes det rätt bra. Så ja vad har hänt? Och framför allt vad har jag fått för jobb? Hmm jo det är så att jag var på arbetsintervju i måndags och fick jobbet som att ta hand om disken i en restaurang (Björkängs vägkrog utanför Varberg). Det var roligt! Men tyvärr jag ska inte berätta allt, det orkar jag inte. Men litegrann kan jag bjuda på....

När jag kom dit tog en hand om mig, jag fick kläder, nummer och jag lämna lite papper. Hon visade sedan hur jag skulle göra med disken. Alltså byta ut vagnar i restaurangen till tomma och sedan sätta upp disken på ett rullband och sedan sortera och in i diskmaskinen och efter de lägga det på dess vanliga plats. Ska dock också ta hand om att där finns sallad och dressing och att de folk som sitter och spelar på spelautomaterna (typ jack vegas eller vad de nu heter) att visa leg om de inte har den "rätta" åldern. Så ja jag har lite att stå i ;)

Jag fick ett himla flyt på bara några minuter och jag ska säga de, vilket trevligt folk! Kul också för man känner några stycken :P De var väldigt hjälpsamma och förklara bra.

Jag åt stekt potatis med köttbullar på rasten kl halv fem och sedan var det att ta slutspurten fram till sju då min kusin, som jobbar där kom och sa att nu är det dax att gå hem. Stämpla ut och tog cyklen hem igen....

Vilken dag! Är så glad att jag fått ett jobb, för vilket slit jag har vart med om med alla dessa Cv:n hit och dit. Visst jag hade la velat jobba mer på en klädaffär eller nåt sånt, men då blir det bara mer komplicerat. Detta var nog det bästa jag kunde få och ja jag fick det till slut också!!! Jag är lycklig.....

På lördag är det nästa gång jag kommer jobba, kommer säkert bli ännu roligare då eftersom man nu vet det mesta. Fast ett par bättre skor skall dock fixas till dess och även sy in arbetsbyxorna....










Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback