Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Estet vecka 2:3 - Textilutställningar

Hej!! Tredje dagen på vår estet vecka och idag åkte vi till Göteborg och var först på Göteborgs textilmuseum, där det fanns mängder av teaterkostymer och dräkter som har burits av skådespelare från bland annat: Hamlet, Kristina Från Duvemåla, Romeo och Juliet, Julius Caesar, Askungen och Trollflöjten m.m. Var roligt att se! Som uppgift fick vi välja en dräkt som vi fastna mest för och jag valde en som hade blivit spelad som Elisabeth den 1:a. Skulle också göra en skiss, så blir att göra det ikväll istället för hann inte innan.

Efter vi hade gjort allt där. Gick vi om en knappaffär (Knapp-Carlsson) Sedan skulle man äta och jag och några andra var ju lite smarta så vi hade med oss. Så vi satt i en park och myste.

Vi gick sedan bort till Världskultur museumet och kollade på gamla tyger. Och då menar jag GAMLA tyger! Över 2000 år gamla och hittades för ungefär 100 år sen i Peru, Paracas-halvön. Tygerna hittades i öknen där och blev uppgrävda ur gamla gravar. Helt otroligt faktiskt att tygerna var såpass hela för att vara så gamla :O Helt fantastiskt vackra också och vilket arbete :O Shit!!

och nu kommer det bilder!!!







Japp det var allt för denna estetdag. Får se vad man hittar på imorgon då :P







Mikaela

Tack :D

Skrev detta: 2010-05-19 / 20:45:28
Blogg/Webbsida: http://mikaelafranzen.blogg.se/
Bloggar24.

Kolla in den nya bloggsidan där du hittar det senaste inom bloggvärlden, ex. Kissie och Amirs bloggträff! Kika gärna in / Bloggar 24

Skrev detta: 2010-05-19 / 22:45:24
Blogg/Webbsida: http://bloggar24.wordpress.com



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback