Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Mönster-sysslor

Detta är det jag gjort idag, förutom mat, data och att jag plockat i ordning lite. Till vänster, gjort klart/klippt ut bakstycket till linnet med trycket. Till höger, Pysslat lite med mönsterkonstruktion till min personliga livgrund. Egentligen kunde man bara ta en färdig mall och göra förändringarna med naturligtvis så var jag för liten för de mallarna som fanns. Därav måste jag göra ett helt eget mönster. Men ja, lite krångel uppstod under tiden så får vänta och göra färdigt tills på onsdag. Nu blir det nog mat, tv och skissning.







Vinessa

Vad är livgrund? ;D

Skrev detta: 2010-10-02 / 19:46:41
Blogg/Webbsida: http://wittmoss.blogg.se/bestfriends
Vinessa

Okej, hihi! Jag tycker bara att det är så fascinerande att du syr så coolt! Det ska bli kul att se tröjan när du e klar <3

Skrev detta: 2010-10-03 / 11:15:34
Blogg/Webbsida: http://wittmoss.blogg.se/bestfriends
Mikaela

Din blogg design är jättekonstig! har varit inne på två olika datorer och den ser konstig ut på båda.... :s ska gå in på Robins data också å kolla, skriver till dig när jag vet hur den ser ut där puss på deg :)

Skrev detta: 2010-10-03 / 14:40:10
Lisa

svar: aww, du är så söt :) ja, fråga så mycket du vill :)



Jepp, klart jag vet vart varberg är, är ju inte så långt från Borås :) Matilda från SixteenFeet kommer där ifrån, sen är det faktiskt en i min klass som pendlar mellan Borås-Varberg varje dag :P



Asså, betyg betyder faktiskt inte mycket alls :P det är ju ett plus om det är hård konkurrens, men det är ju väldigt mycket intagningsprov, intervjuer och portfolios man går på när man söker. Man måste också brinna för design, och vara ambitiös, då de letar efter folk som faktiskt kommer ge gärnet på skolan, för det behövs, i modebranchen har man är det inte 9-5 som gäller, utan om man ska bli designer måste man offra mycket fritid... men det är värt det, det är ju så kul :)



Men anmäl dig till tävlingar och sånt redan nu, det är bra att ha på cv:t sen. Det gör inget om du är ung, man har en chans ändå. I tävlingen jag var med i så var det faktiskt en tjej som gick 2:an på gymnasiet, modedesign, men plagget till tävlingen var det första hon sytt.... så inget är omöjligt :)



<3<3<3<3 Ha det fint!

Skrev detta: 2010-10-03 / 15:47:16
Blogg/Webbsida: http://lisaamelie.blogg.se/
Lisa

svar: jaa, just det, jag hade ju en tävling jag ville tipsa om: http://ikeagarderob.se



Det är inlämning supersnart dock, har själv inte börjat med det, men ska försöka hinna :) Men hinner nog inte sy upp hela kollektionen, så det får bli mycket skisser..



Om det är nått mer är det bara att fråga! :)



<3<3<3

Skrev detta: 2010-10-03 / 17:26:04
Blogg/Webbsida: http://lisaamelie.blogg.se/
meri

du har grymt snygg design på din blogg ! hur fan lyckar du? :P ja suger på att fixa den

Skrev detta: 2010-10-11 / 17:49:13
Blogg/Webbsida: http://merigulin.blogg.se/



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback