Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Läsarfrågor

Här kommer svaren på frågorna som har ställts de senaste dagarna...

Det är textil & design har jag förståt det som att du pluggar?
- Ja, jag går andra året på gymnasiet och pluggar textil och modedesign på estetprogrammet.

Vad har du för framtids planer?
- Om du menar genom textilutbildningen så har jag tänkt att jag troligen ska söka till någon högskola efter
  gymnasiet och därefter se vad det ger. Jag ska i alla fall fortsätta inom mode/design hela livet ut..

Ska du satsa på att bli designer?

- Ja, det är det jag strävar efter att bli. Drömmen är att skapat eget märke inom haute couture, men innan
  jag når det blir det väl att jag skapar ett eget märke med vanligare kläder i min stil eller varför inte upptill!

Vet du när du lägger upp någon ny kreation? ;D
- Om några veckor så kommer jag börja sy på en blus, men kommer bli ett tag innan den blir klar. Men det
  jag vet som kommer komma härnäst (om någon vecka) är ett linne som jag håller på att sy som jag ska
  göra ett tryck på. Så håll utkik vetja :)

Hur kommer du på idéerna till din design? :)
- Ja, jag tänkte att eftersom jag visar vad jag syr och bloggar mycket om trender så var sömnad ett tema
  jag fastnade såklart på. Och nålar och sömmar hör ju till det. Sedan söker jag också inspiration på google
  och andra hemsidor.

Hur får du så att det är sicksackat runt inläggen och knappnålar vid menyn? ÄLSKAR din design!:)
- Det gör man genom att lägga in bilden i en kod som man sedan placerar i kodmallen, man kan också 
  tillverka nya stycken i stilmallen och där lägga in adresserna. Men ja, det är rätt krångligt att få till.
  Tack så mycket :)


Tack för era frågor..







Lisa

svar: Just det, vilka länkar var det? jag har redan gett dig ett par va?? Va det utbildningar i sverige eller utomlands? =)

Skrev detta: 2010-09-27 / 21:20:27
Blogg/Webbsida: http://lisaamelie.blogg.se/
Vinessa

Okej! <3

Skrev detta: 2010-09-28 / 15:05:45
Blogg/Webbsida: http://wittmoss.blogg.se/bestfriends
MARIA - mode, outfits & inspiration

Vad häftigt att du vill bli designer! Speciellt inom haute couture! :)

Skrev detta: 2010-10-11 / 15:44:18
Blogg/Webbsida: http://mmiaas.blogg.se/



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback