Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Blus, design & modellteckning


Sorry för att jag varit så borta. Haft en del att göra och sedan har jag inte direkt haft någon ork och lust.

Men tänkte berätta för er om gårdagen. Hade då textil hela dagen. En ny termin har börjat och då jag därmed fått en ny textillektion på onsdags eftermiddagarna, fackteckning B. Vi har fått ett antal uppgifter som vi ska hinna med fram till sommaren och första uppgiften innehåller design och modellteckning av nobelfest-klänningar till självaste drottningen Silvia och Kronprinsessan Victoria. 2 vackra klänningar och sedan ytterligare 2 klänningar som ska ge motsatsen av dom, som ska vara tillverkade av alternativa material (alltså typ mjölkpaket, sugrör osv.) Riktigt rolig uppgift måste jag säga! Nobelklänningarna är så i min stil!

Men åter till vad vi kan se på bilden här ovan. Den visar en liten bit av alla mina stråveck jag har hållt på med. Stråvecken som blev färdiga i förra veckan har nu blivit pressade lite lätt och överdelen skall snart klippas ut, därmed sömmen som ni ser. Därefter blir det dax att sy ihop allt och overlocka osv. Så skulle tippa på att om några få veckor så är denna blusen färdig! Och jag är så pepp, för tror denna kommer bli sååå fin!

På fredagskvällen imorgon kommer Mikaela hit, stannar till lördag då vi beger oss iväg på kalas. På söndag har jag arbeten att pyssla med. Därav, blir det som ni kanske förstår en paus tills på söndag. Så ni får ha en supertrevlig helg allesammans!







yvonne

va kul med nobelklänningar.

jag tänkte på en grej. om du känner att du har tid. om du skulle vilja designa/sy en balklänning? Vi kommer nog ha en vårbal som förra året och hade vart kul med en ny bal klänning. inget du behöver börja med nu, men om du har tid kan du ju skissa lite på de :)

xoxo

Skrev detta: 2011-01-28 / 12:25:47
Sara

Åh tack gullunge :-)

Skrev detta: 2011-01-28 / 17:47:08
Blogg/Webbsida: http://cinnamonfashion.se
Vinessa

Låter superskoj!

Lycka till med det... men det är långt kvar, va?

<3

Skrev detta: 2011-01-28 / 19:45:09
Blogg/Webbsida: http://sistersatheart.blogg.se/
olivia

visst är de! :D

Skrev detta: 2011-01-29 / 00:56:22
Blogg/Webbsida: http://ulivia.blogg.se/
Jenny

Varför kan inte jag va duktig på att sy? :(

Skrev detta: 2011-01-29 / 11:13:36
Blogg/Webbsida: http://jennyjanssons.se
Jenny

Jooora jag har allt testat.. i skolan. i slöjden. i 4an ;)

Skrev detta: 2011-01-30 / 09:50:39
Blogg/Webbsida: http://jennyjanssons.se



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback