Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

SHORTS


Nya shorts, då jag idag satte saxen i ett par Filippa K jeans som jag köpte billigt förra året. Köpte dom för att antingen sy in dom eller göra ett par shorts, och shorts blev det! Visst blev det bra?


Hur jag gjorde: Tog på mig dom - Satte ut en nål i sidan och en nål vågrät i innersömmen där jag ville ungefär de skulle sluta - Ta av sig dom - Tittar på baksidan att inte fickan hamnar nedanför - Mäter avståndet mellan nålen och grenen respektive linningen och markerar ut samma på andra benet - Lägger till 10 cm extra för uppvik och fåll - Gör ett rakt streck från nål till nål tvärs över benet vid den nya markeringen - Klipper - Viker in den klippta kanten 1 cm + 1 cm så sömmen kommer innanför - Syr en stickning - Viker upp hur stort uppvik jag vill ha och syr sedan i sidorna och i innersömmen för att slippa vika upp varje gång man ska ta på sig shortsen - Klart



Trackback