Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Hemmagjord fotostudio

Nu ska jag avslöja vad jag gjorde med tapeten jag köpte. Jo använde den nämligen till en liten hemmagjord fotostudio. Köpte en 10meters rulle, tejpa ihop två bredder så den blev ungefär 1 m bred och 4,5 m lång. Sedan satte fast det på en rulle (så det blir som en rullgardin och blir enkel att plocka ner). Lätt som en plätt så har man sedan en kanonbra bakgrund när man ska fota och behöver inte lägga ned mycket pengar på en färdig bakgrund som kan kosta upp mot 1000 kr eller mer.

Såhär ser det ut:

En ljusgrå bakgrund är snyggast att ha som bakgrund när man fotar porträtt, inte för ljus och inte för mörkt. Sedan som ni ser på bild nummer 3 så reflekteras ljuset från spegeln, för att få ett bättre resultat kan ni då sätta upp ett vitt lakan och då blir det som bild 2. Detta kan ni göra även om ni inte får skuggor, färgen på bilderna kan bli bättre om man har ett lakan i jämte, som en reflexvägg.

Detta kommer jag använda mig mycket av på tex. outfitsbilder, porträtt och när jag fotar sydda kläder osv, blir ju mycket snyggare bilder med en jämn bakgrund. Här har ni en liten testbild när jag fota kamerastativet.



PS. Ny kategori! (fototips)







MADDES

vad bra det blev!

Skrev detta: 2011-03-26 / 14:50:37
Blogg/Webbsida: http://maddisenj.blogg.se/
MADELEINE -

Smart med hemmagjort fotostudio! (;



jag gjorde en ministudio förut av silverfolie, och baksidan på ett presentpapper, perfekt för små saker! :)



sv: vad roligt att du blir glad, :)

Skrev detta: 2011-03-26 / 17:53:41
Blogg/Webbsida: http://photosbymadeleine.blogg.se/
PHOTOS BY MADELEINE♥ -

sv. ja :)



ska fixa till min kamera och börja fota igen jag också,

liksom därför jag skapade bloggen :)

Skrev detta: 2011-03-26 / 18:19:49
Blogg/Webbsida: http://photosbymadeleine.blogg.se/



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback