Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Fashion put it all on me...


Photographer: David Byun

Kom på mig själv igår vid halv nio tiden när jag tittade på project runway att det är verkligen mycket som kretsar kring mode just nu (ni skulle se mitt bord: stora högar med skisser på kvinnor/klädesplagg, skissblock, färgpennor, galgar, garn, mönster, inspirationsbilder osv.). Som tur är så har man nu inget annat i andra ämnen, vissa lektioner är till och med inställda. Men i textilen jobbar vi på med kollektionen, maskoten för sparbanken ska bli färdig och sedan var det ju tänkt att man skulle sy upp ett par byxor också (som jag har skickat efter tygprover på). Dessutom håller jag ju på med att sticka långklänningen också.

Idag hade vi textil på förmiddagen men det var avslutad lektion på eftermiddagen så gjorde på maskoten hela dagen. Däremot hade vi essäskrivning på svenska sista lektionen. Imorgon har vi textil hela dagen igen, så då får vi se hur långt jag kommer. Antagligen ska jag fortsätta med maskoten, som jag hoppas för övrigt snart blir färdig. Trött på den! Men söt blir den!


För en vecka sedan fyllde mamma år, idag är det pappas dag. Grattis på födelsedagen!
För er som är nyfikna så köpte jag en fin keps och gjorde ett fototryck på en t-shirt till han.







Maj - en bra träningsblogg

skulle vilja se ditt rum där du har allting, :D

Skrev detta: 2011-05-25 / 09:56:40
Blogg/Webbsida: http://majjohansson.blogg.se/
Johanna

Har du haft en bra dag? :)

Skrev detta: 2011-05-25 / 18:26:48
Blogg/Webbsida: http://nittonhundranittiosjuan.blogg.se/
Maj - en bra träningsblogg

Det såg hur bra ut som helst. :-) men, gör du kläder åt andra? eller vart vill du komma med din "karriär"?=)

Skrev detta: 2011-05-26 / 08:52:42
Blogg/Webbsida: http://majjohansson.blogg.se/
Yohanna

SV: Hehe jasså, men om han fortsätter att komma med nya datum för jordens undergång så kommer han ju att ha rätt någon gång ;)

Skrev detta: 2011-05-27 / 18:14:55
Blogg/Webbsida: http://fireflybaby.blogg.se/
clara

Åh vad roligt det verkar vara för dig! Jag drömmer, nej vad säger jag, jag SKA bli designer och mitt huvud exploderar av ideer men har ingen symaskin så väntar till syslöjden i höst!

Kan du inte berätta lite om din skola och vart den ligger? :)

Skrev detta: 2011-06-02 / 11:03:23
Blogg/Webbsida: http://clariizz.blogg.se/



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback