Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Tygshoppardag


Som jag talade om igår så skulle vi idag på en tygshoppardag då vi halv 9 i morse körde först till Kinna, Skroten. Efter vi hade varit där och i en garn + skoaffär så körde vi sedan vidare till Göteborg, Stoff & Stil. Gick där ett tag, åt middag bredvid, åkte till ännu en tygaffär och till slut till Ikea (visar vad jag köpt där i ett annat inlägg). Ungefär kvart över 5 var vi åter hemma igen och då med påsar fulla av tyger! Totalt 28 meter tyg blev det, där av: chiffong, tyll, foder, diamanter till balklänning. Chiffong och spets till studentklänning. Två styck detaljband varav ett kommer användas på studentklänningen. Sedan till slut ett spontanköp av ett mönstrat tyg. Helt enkelt, allt jag behövde nu!

Tror knappast jag kan bli mer nöjd! Så nu jävlar ska här börjas sy :))
Dessutom så i förra veckan när en man med massa fina tyger kom till textilen, så beställde jag en spets (det också till balklänningen) som jag kommer få hem imorgon. Kanske slinker in en bild på det också då!







Lowi

ja, men alltid kul med lite inspiration! tänkte fråga dig en sak: vet att en del kanske redan frågat men lika bra att ge det en chans! Jag gör ju egna ringar och om det är något du gillar så kanske du kan skriva ett litet inlägg om dom? :)

Skrev detta: 2011-10-20 / 22:17:47
Blogg/Webbsida: http://lowiaccessories.blogg.se/
Lowi

okej! :) tack ändå!!

Skrev detta: 2011-10-20 / 22:55:08
Blogg/Webbsida: http://lowiaccessories.blogg.se/
Felicia

jag behöver också shoppa tyg juuu :P



puss

Skrev detta: 2011-10-21 / 21:32:43
Blogg/Webbsida: http://fjaelkis.blogg.se/
ligia

Roligt att syr också. Hur lärde du dig att sy? skolan? själv? Mamma?

Kan du inte dokumentera hela sweing process med bilder? (förslag) det hae varit intressant. ha d!

Skrev detta: 2011-11-02 / 11:16:21
Blogg/Webbsida: http://ligia.blogg.se/



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback