Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

JL Menswear AW 14/15 by me

En sneak peek på en liten liten del av mitt arbete för J Lindeberg (oskarpt projekt). I grupp tog vi ju först fram en varumärkes och målgrupps analys, moodboards, färg/materialkartor och ett nytt koncept och tema. Därifrån skulle vi då skapa skor, mode och sportplagg i olika färgställningar med grafiskt element som ska vara aktuellt för säsongen höst/vinter nästa år. Alltså måste man ha i åtanke med trender, de tidiga, nåt man måste ändra kanske för att bli anpassad bättre och vad man själv tror skulle funka i ett försäljningsperspektiv m.m. Det är en hel del för att allt ska klaffa, men såå roligt att hålla på med och nu är detta projekt över!
 
En vecka kvar på skolan innan vi går för julen och "studier på valfri ort", ja vi kommer ha en del att göra men inga ledsna miner för det precis.
 






Anonym

Spännande! Hoppas jag får se mer nästa gång vi ses =)

Skrev detta: 2013-12-08 / 13:08:53
Angelica

Ha en mysig söndag i regnet.. Ush blåser, regnar o snöar..

Skrev detta: 2013-12-08 / 14:12:59
Blogg/Webbsida: http://mylifeismyeverything.blogg.se



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback