Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Till dagens alla singlar

 
Dagens tankeställare! I ett Sex and the city avsnitt berättar Carrie hur trött hon är på alla dagar man firar andra och deras livsval, tex. bröllopsdag och menar att tänk om man själv inte vill gifta sig, hur många gånger blir man då uppvaktad av någon annan på en riktigt speciell dag?
 
Med tanke på dagens datum så är det väl ingen direkt som missat att det är alla hjärtans dag. Men för alla singlar där ute då? Ska aldrig de bli uppvaktade för att man är singel? Jo ni ska veta att förutom allt fokus på alla hjärtans dag idag när man firar sin relation med sin partner, så kallar man även just denna dagen också för alla singlarnas dag. Just de, står på wikipedia och allt ;) Om inte annat kan vi ju låtsas att det är VÅR dag idag ;) Nej men visst är tanken lite rolig att grubbla på ändå. Hur vissa val betyder mer eller mindre, och samtidigt att vissa val bestämmer vi inte ens själva heller. Se klippet nedan så får ni mer ett hum om det.
 
 
Glad alla singlarnas dag! Haha
 






MADDISENJ

Sex and the city gör en fasen alltid glad!

Skrev detta: 2013-02-14 / 17:50:50
Blogg/Webbsida: http://maddisenj.se
basebollivet.blogg.se

Jag älskar SATC och Carrie är en smart brud. Jag tycker att alla har rätt att göra de valen de vill med sina liv. Jag tycker det är tråkigt att vi ska se ner på varandra och döma andra på grund av att dem lever sina liv på andra sätt än vad vi gör. Vad det än må vara. Sen tycker jag att alla singlar där ute ska sträcka på sig, vara glada att dem slipper trilla ner i toan mitt i natten för att deras man glömt att fälla ner sitsen efter sig, att dem slipper ha chipssmulor i sängen och trampa på smutsiga kalsonger. Och varför har det blivit som att folk som inte hittat "rätt" i sitt kärleksliv skulle vara mindre värda? Det är ju bullshit. Att man är singel handlar inte om att man inte räcker till, det handlar bara om att man inte hittat den som är rätt för just en själv. Jag menar.. vad är egentligen bäst? Att vara självständig och ha krav på vad man vill ha ut av sitt liv och av ett förhållande eller att vara i ett förhållande som är enbart skit "bara för att". Singlar är awesome. Och dem som säger annat är bara avundsjuka för att deras män är total douche waffles!

Svar: Men vad glad jag blir, TACK! Försöker hålla en humoristisk och glad ton här inne. Ville inte göra folk deprimerade av mina inlägg.

Det låter ju kanon det, roligt att det börjar hända lite med the dress :)

Skrev detta: 2013-02-14 / 18:55:53
Blogg/Webbsida: http://basebollivet.blogg.se/
basebollivet.blogg.se

Svar: Haha, det vart inte så.. ;)

Nej men precis, det är sjukt trist. Och ändå älskar alla SATC? Carrie är singel större delen av tiden och hon är coolast av de coola! :) Men det är som med allt här i livet. Folk är dömande. MEN jag tycker mer synd om alla par som känner ett behov av att trycka upp sin kärlek för alla att se och måste få bekräftelse utifrån på att deras relation är bra nog. Och alla dem som är i ett förhållande men som är fullkomligt olyckliga. Singel eller i ett förhållande, det som vi borde fokusera på (och detta är med ord från the fab ms. Bradshaw) är det förhållandet vi har med oss själva. För det är där roten ligger. Inte i någon annan.

Skrev detta: 2013-02-15 / 00:12:25
Blogg/Webbsida: http://basebollivet.blogg.se/
MADDISENJ

tack :) Händer nåt kul ikväll?

Skrev detta: 2013-02-15 / 13:31:14
Blogg/Webbsida: http://maddisenj.se



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback