Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Från skiss till prototyp

Några kanske är nyfikna att se lite bilder från den tid då projektet Lie-em var så hemlighetsfullt!? Det hela började ju för ett år sedan, faktiskt exakt ett år idag! För den 20 maj förra året fick jag mailet av Emmelie att hon ville att jag skulle bli hennes mönsterkonstruktör/designer. Det var då det hela började. Någon vecka efter träffades vi och hon berätta lite ideér och så vidare och utefter det satt jag sedan ner och designade olika alternativ av hängselbyxor och detaljer. Därefter plockade vi ut de perfekta byxorna från alla mina skisser och jag började på med mönstena efter vi varit på shoppingtur och köpt mönsterpapper.
 
 
I samband när vi köpte mönsterpapper, så inhandla vi också alla tyger till prototyperna jag skulle sy efter att mönstena var klara. Till en början gjorde jag ju själva grunden och sydde upp i toiletyg och när jag sedan kände att mönstret var klart, justerat och graderat till de olika storlekarna så börjades de klippas, sys och strykas med mera.
 
 
Jag satt dag ut och dag in med att sy färdigt de båda prototyperna och när de var klara färdigställde jag det sista med mönstret med lite texter och mått. Detta postades i början av oktober iväg till fabriken.
 
 
Där mottog de våra prototyper och vi fick därefter genomgå flera steg som skulle godkännas. De skapade till slut sin egna kopia av mina byxor, som de skickade till Sverige och vi skulle kontrollera. Det genomgick sedan ytterligare en kontroll för att vi skulle få exakt så som vi ville ha det och till slut börjades slutproduktionen igång och leverades till sist hem till oss.
 









Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback