Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

For the first time

Efter Halinas superfina illustration förra veckan så blev jag så otroligt sugen på att också göra något snabbt för skoj skull och för första gången prova på att göra en modeteckning i Illustrator (eller jag kanske har gjort det innan förresten!?) som vi för övrigt jobbar mycket i nu. Väldigt roligt. Kanske min "grej"? Jag gillar ju att jobba digitalt väldigt mycket. De åt vänster fick jag i alla fall fram och det kommer bli betydligt fler.
 
I förra veckan fick vi också i modeteckning som uppgift att göra herrmodeller. Enbart gjort kvinnokroppar förut så detta blir en exklusiv titt på mina allra första karlar, då man utifrån stil/pose och imagebild ska sammanföra till en egen.
 






basebollivet.blogg.se

Ser så förbannat coolt & snyggt ut. I love this.

Jag tyckte premiäravsnittet var kul. Riktigt kul faktiskt. Kim känner jag väl, Nicky har jag bara stött på någon gång. Men basebollvärlden är så liten :) Och vi får ju stötta varann :) Men jag fullkomligt avgudar Kim, en av de gulligaste och roligaste tjejerna jag vet. Plus att hon är GORGEOUS! Seriöst, den kvinnan är effortless perfekt hela tiden. I hate her a little ;)

Vi blir rastlösa, efter ett tag.. första veckorna stirrar man in i väggen typ. En form av post trauma! Sen börjar man klättra på väggarna, semestern är ju grymt lång.. men ja, det finns en del att ta igen. Sen så är det mycket som händer i november-december ju, mycket högtider etc. någon gång i januari är väl när jag knappt står ut med min man och han kastar sönder saker hemma för han vill leka med bollar igen ;)

Skrev detta: 2013-10-01 / 22:56:25
Blogg/Webbsida: http://basebollivet.blogg.se/
Monika Strandlycke

Hej jennifer!

Hoppas allt väl:)
Snabb fråga och jag tänkte att det här är kanske det snabbaste sättet att nå dig, vet ej om din "gamla" mailadress fortfarande används.

Snabb fråga! Nu är det snabba ryck, det är nu bestämt att vi textilare ska läggas på estetiska programmet - Hnatverksprogrammet textildesign går i graven. Vi är behov av nya fina bilder och då tänkte jag på dina underbara bilder som du stylat med dina plagg. Vår fråga till dig är om vi skulle kunna få rättigheter att använda några av dina bilder på PS hemsida. Vi tänkte bland annat på; Den "rörliga" bilden på balklänningen, chanel jacka närbild, studentklänning, hoppbilden med din målad klänning och bild på stickad klänning. Naturligtvis ska vi försöka få med Design av Jennifer Svensson på bilderna i en av kanterna eller om du har din "signatur på bilderna.

Men första fråga är om vi skulle få använda några bilder?

Ha det gott!

Kram Monika


Svar: Har svarat till din mail. Hoppas du fått det, annars kolla skräpposten så det inte hamnat där :)
Jennifer Svensson

Skrev detta: 2013-10-03 / 17:24:45



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback