Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

La vie est belle

Oups! En månad sen jag skrev sist, förlåt kära vänner. Men som det stod på ett linne jag köpte i början på året, "La vie est belle" dvs. Livet är vackert, är något som stämmer in väl hos mig nu. Känner glädje i så mycket senaste tiden och en månad kan ibland uppfattas som lång tid men det är tvärt emot vad jag upplever nu. Jag har tidigare "tjatat" om att tiden går så fort och det är något som det fortfarande lever upp till. Som sagt, kan inte fatta att vi redan kommit in på den tredje månaden på det nya året som egentligen inte är så nytt längre. Och jag kan definitivt inte greppa tag om att om BARA tre månader så har jag redan gjort färdigt första året på Nordisk Designskola. Att man kommit halvvägs i utbildningen som känns som att började på "igår". Som ni kanske förstår, tyder det mycket väl på att jag verkligen älskar varje dag som går eftersom tiden rusar så förbi.
 
Så vad har hänt sen sist? Det är en del. För en månad sen höll jag fortfarande på med Gina Tricot projektet och det är självfallet inlämnat och vi har även vart på studiebesök med föreläsning på deras huvudkontor här i Borås. Dessutom hade jag för en månad sen nästan precis kommit tillbaka från Köpenhamns modevecka för att senare få även det trendarbete vi skulle göra, klart. Vi har därefter varit på seminarium och tygmässa på Textile Fashion Center, blivit besökta av designer för nelly.com och har fått tillbaka arbete och tentor som man känner sig stolt över. Mycket där utöver så har vi också besökt företaget Seger, som vi i skarpt projekt jobbar för fullt med nu samtidigt som vi en del i klassen även tagit oss an utmaningen och designtävling för Liseberg. Precis, kan ni tänka er. Det är mycket på gång i huvudet nu och än så har vi inte heller fått alla vår-projekt till oss ännu. Stressigt men så förbannat kul.
 
En annan nyhet jag har att komma med som nybliven 21-åring (fyllde i söndags) är att efter många om och men även nästan (NÄSTAN) helt bestämt mig för att stanna i Borås i alla fall minst hela året ut. Jag har sedan i somras varit beredd på att flytta till Stockholm denna höst, men efter besked om nya inriktningar för årskurs två så har nog läget nu ändras. Vilket vid närmare eftertanke känns så himla bra eftersom jag i så fall kommer bredda min utbildning på skolan ytterligare och för att Borås är en stad som jag faktiskt häpnadsväckande trivs väldigt bra i. I alla fall för stunden och lite där till.
 
Nog med text för denna gång. Det där jag tidigare sa att ta tag i skrivandet igen på riktigt, ja både jag och ni insåg nog hur det gick med det såhär en månad senare. Ibland får jag lusten, men tappar det vid första ordet. Vi får helt enkelt se på när vi ses nästa gång, i takt med vad våren har att erbjuda mig!
 
 






Jennilie

Sv: Ja kattungarna var så himla söta, men vilka kattungar är inte det?" ;D

Skrev detta: 2014-03-27 / 19:22:16
Blogg/Webbsida: http://dayswithjen.blogg.se
Lina

hur skulle du förklara Nordisk designskolan? Kan man söka dit om man är nybörjare inom design?

Skrev detta: 2014-04-03 / 19:35:38



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback