Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

gymnasie m.m.

Nu är jag hemma från både skolan och från prova på dagen på drottning blankas gymnasium. I skolan började dagen med engelska, sen so, sedan musik då gitarren inte var framme längre :( Lyssna på musik och svara på rock och pop frågor. Efter det var det no och då byggde vi ett brandlarm. Och det funka ! Gjorde det igår med men då fick vi inte i gång det. Kul att pyssla lite så med grejer. Kl tolv gick jag till parkeringen och mamma körde mig till drottning blanka i falkenberg. Kl 13.00 kom det i gång. Jag var ensam !! Läraren sa: sätt dig ner, skissa en väska, ahh och sen skulle man göra den. Efter en kvart kom två andra, sedan kom inga mer. Trodde det skulle komma fler, men nää! Gjorde en kuvertväska. Den blev fin ! men tycker det inte var så bra där, men okej. Hoppas jag får det i varberg! Gillar inte stället så mycket. Visst det är fin miljö men inne i textil lokalen, står det ett bord som var helt fullt med bara oss tre och det kommer la mer? Sedan var det en massa industrisymaskiner, ja bara det typ! Gillar inte läraren så mycket heller, det var typ som att man bara skulle kunna allt när man kom dit, man lärde sig inget, och när ena tjejen stod vid strykbordet så var det ett annat styrkjärn, testa det med och det var en tung klump och man pressa typ med vatten som spruta, fick det på mig, aj vad ont. Och den tjejen var lite rädd eller nåt och läraren sa typ, hörde inte riktigt men jag tror hon sa : om du får vattnet på dig så gör det ju inget. Men HALLÅ ! det gör ont . Ahh och sen den andra tjejen gjorde något och läraren sa något och då skratta hon lite, typ som att så kan man väl inte göra? Och läraren bara : Vadå då ? lite så där, jaja gillar inte riktigt. Kände som att hon inte kunde så mycket heller. De två eleverna som var där var bättre än henne. För ena eleven sa att jag ska vara försiktig med att stryka på lädret, och det visste inte läraren. Och istället för att läraren hjälpte till ena tjejen som inte hade suttit framför en symaskin innan, så var det ena eleven som hjälpte henne hela tiden. Hallå säger jag igen, du är lärare. Du ska lära oss. Tycker att hon skulle visa oss runt lite, vad tyger fanns och lite så. Nålar som man alltid har, fanns till och med inte framme. Jaja känner att jag typ har släppt ut ilskan. Bara det roliga kvar då och det var att man fick sy :) Men hoppas verkligen jag får det i Varberg, där jag både gillar läraren och lokalen. Kl 14.50 var jag klar och gick. Satt och vänta på mamma, sedan gick jag till netto och hon kom dit, handla och åkte hem. Satt lite vid datorn, sedan kom Molly (hund) skuttande in i mitt rum. Ni undrar säkert nu om att vi har en hund med, men det har vi inte. Hon ska bara bo här från i morgon till på måndag, medans matte och husse ska på semester. Undrar hur det kommer att bli ? Blir nog två avundsjuka katter på altanen. Men det ska nog gå bra. Nää nu ska jag läsa svenska. Senare blir det att duscha och titta på andra avenyn och lite plugg till. Har jag sagt nu allt jag vill säga ? Hehe lite mer än vad det brukar. Vet nog redan några som inte kommer att orka läsa. Men hoppas det!

Så här blev min kuvertväska, visst blev den rättså fin!
Svart läder, med rosa som foder.












Mikaela

FAN VAD SNYGG!!! Hoppas jag får den i födelsedagspresent hahahahah :D Skojar <3

Skrev detta: 2009-03-24 / 18:56:27
Denise

Jag har fått massa bra förslag på annat man kan ha så det löser sig nog :)

Har du haft en bra dag? :)

Skrev detta: 2009-03-24 / 21:05:14
Blogg/Webbsida: http://naztysbunny.blogg.se/



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback