Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Trend 11/12 - Retro



Retro á la filmstjärna
Tjusiga retrodonnor med fokus på den den kvinnliga silhuetten och fina frisyrer från 40-, 50- och 60-tals filmer. Det är detaljerna som är den snabbaste och enklaste vägen till stilen dvs. den glamourösa frisyren, örhängena och de långa handskarna.

Retro á la färgpalett
60-tals energi med ungt, poppigt och glatt. Självklart i färgsprakande färger, mönster och den raka A-linjesilhuetten.

Retro á la 70-tal
Genom att ta på sig pälsar, ormskinn, vida byxor, hatt och höga klackar andas din outfit i ett lyxigt 70-tal.

Retro á la sport
I denna stil kommer ett tidigt 60-tal fram. Genom att blanda färg och inspiration från sporter så som slalom, galopp och fäktingsestetik. Plagg som du då satsar på är skipants och stickade jumprar.







bella

tack :) ok förstår! jag har haft en underbart lugnt dag så allt är ok med mig :) händer idag då? kram bella! :)

Skrev detta: 2011-10-06 / 02:05:24
Blogg/Webbsida: http://belladavis.blogg.se/
Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Kul inlägg! Tycker om filmstjärnelooken!



sv: haha nej vad kul att du också köpte de där t-shirtarna! Kul att vi ha samma smak! Hade jag ett en vinröd hade jag nog köpt en sån, haha. Vinrött är ju superfint! =)

Skrev detta: 2011-10-06 / 16:04:12
Blogg/Webbsida: http://adaras.se



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback