Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Digital Modeskiss - del 1

 
Digital Modeskiss är en av distanskurserna jag går nu i höst från Textilhögskolan i Borås. Tänkte visa lite under tiden vad dessa kurser innehåller och detta ovan har varit första inlämningsuppgiften där man jobbar i Illustrator. Man läser en manual, gör övningar och lär sig programmet genom att i första uppgiften göra plaggskisser i olika upplagor till en egen kollektion. Detta collage ovan är sneak peaks från de olika övningarna och i manualen. Igår blev jag färdig och skicka in min inlämning och hur resultatet av min kollektion blev kommer jag bjuda bilder på nästa måndag. Så nyfiken? Kom tillbaks och kika! Kan säga att denna första inlämningsuppgift har varit på tok så rolig, så än så länge kan jag verkligen rekommendera kursen om du gillar det jag beskrivit och vill hinna söka den till våren. Sista anmälningsdag är 15 okt.
 









Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback