Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Nelly Outlet

I torsdags efter skolan gick hela klassen till Superbowl och gjorde just precis det, bowla. Efter att alla sedan kastat sista klotet åkte fyra tjejer vidare till premiäröppningen av nelly.com´s nya butik, Nelly Outlet i Knalleland. Herregud vad galet det var! Allt i ett enda stort kaos, ett bombnedslag av kläder och folk överallt som inte tog hänsyn alls om hur kläder ska hanteras. Var där då, men cykla ut dit även idag och då var det betydligt bättre och man kunde gå direkt fram utan att behöva stå och vänta i en halvtimme till provrummet, om inte längre (!) och sedan ytterligare till kassan. Trots det så kan man väl säga att man fått en ny favoritbutik, många liksom jag gillar ju hemsidan men att få känna och prova innan man köper är väl ännu bättre och dessutom med fler erbjudanden.
 
Fick med mig hem dessa fina plagg därifrån till slut, köpte först även en klänning med som jag lämna tillbaks då jag märkte den var visst lite för stor. På vissa plagg går det inte men andra så är storleken liksom åldern, bara en siffra. Om man hittar något fint som man blir glad över, ett viss typ av plagg så ska man inte låsa sig fast vid att inte köpa det bara för att det inte är rätt storlek. Det kan ge en mer unik stil om man avviker vid "reglerna". Så tänkte jag nu och fick hem både ett plagg i XS, M och L. Lek du också med storlekarna nästa gång! Någon gång ska man ju unna sig.
 
Paljettklänning med djup rygg, topp i spets/chiffong och en bustier från House of Dereon (Beyoncé & Tina Knowles märke)
 






Mams

NEJ =O inte en Nelly-outlet så nära dej!!!!!!!!!!!!!!! ;)

Skrev detta: 2013-09-22 / 09:58:14
Monika Strandlycke

Så fantastiskt roligt att läsa att du trivs och att du njuter av varje dag. Jag säger bara det, njut och sug ut så mycket som möjligt från skolan, men kom ihåg att andas och njut av övriga livet med! Vilka fina bilder på din modell i dina kläder - kläderna vet jag ju redan att de är super - vilka fina bilder! Tips; om du hinner - åk ner till Dunkers och titta på Lars Wallins 20 års jubilemus utställning tom 29 sep. Väldigt bra utställning med fina haute couture kläder många klänningar!
Ha det gott :) Kram Monika

Svar: Ja jag trivs verkligen megabra här och utbildningen är jätterolig och givande! Synd bara att dagarna ska gå så fort förbi :)Tack så mycket Monika, är riktigt nöjd över hur resultatet blev. Tipsa era elever att också göra imagebilder, mycket bra att ha sedan i portfolio!
Åhh hade gärna velat dit, tror dock jag inte hinner med det. Men såg lite bilder på textilbloggen! :)
Hoppas allt är jättebra med dig. Kram från Jennifer
Jennifer Svensson

Skrev detta: 2013-09-23 / 21:42:15



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback