Jennifer, 21 år, Bor i Borås
Pluggar på Nordisk Designskola

Trendsammanfattning vår/sommar 2011

Nä nu orkar jag inte riktigt blogga mer om våren och sommarens trender nåt mera, tror faktiskt att jag nästan prickat in alla redan så här kommer den slutgiltiga sammanfattningen och som jag sa i höstas så kan ni ju även kolla in de tidigare sammanfattningarna jag har gjort, för vissa trender hänger ju fortfarande med till denna säsong.

[Vår/sommar -09]  [Höst/vinter -09]  [Vår/sommar -10]  [Höst/vinter -10]

KLÄDER
Färgstarkt - kornblått, gult, cerise, lila, blått, rött, smaragdgrönt och orange * Mönster - ränder, prickartribalmönster, hundtand, art déco, mormorsblommor, fjärilsmönster, fruktmönster, leopardmönster och grafisktVitt från topp till tå * Kortkorta shorts * Brunt i olika nyanser * Lång enkel klänning, minimaliskt  Vida byxor och byxor överlagRetrofodralet , kjolar slutar nedanför knät * Vippig klänning med markerad midja * Vit skjorta * Transparent * Plisserat * Pasteller * Armbågskorta ärmar * Läder * M-ringad överdel  Svartvitt * Håligt * Visa magen * Chiffong * Enaxlat * Draperat * Spets * Fjädrar * Vårjackor - Trenchcoat, Kavaj, Blazer, Jeansjacka, Skinn, Mocka, Fransar, Parkas, Baseballjackan och bomberjackan  

FRISYRER
70-talslockar * Skarpa benor * Stort och krusigt * Färgade slingor * Halvlångt * Lugg * Rött hår * Retrolockar * Backslick * Mjuka korta längder 

SKOR
Kilklackar * Färg * Flats * Mönster * Kinaskor * Repdetaljer

Varje ord leder till en länk som går till ett inlägg som berättar mer om trenden och tips på hur du går till väga på bästa sätt!


EXTRA! DETTA HAR JAG INTE BLOGGAT OM TIDIGARE FÖR SÄSONGEN

- 70-tal * Romantiskt med broderi & virkat * Vadlångt * Exotiskt -

Punkig boywomen
 -
Svart skinn, som i en fyrkantig bikerjacka, med skärp.
Söndertrasade T-shirts. Ju mer malätet desto bättre.
Transparenter i olika versioner, tex där den fotsida, transparenta kjolen matchas med byxor eller korta shorts.
Korta, tajta "Isabel Marant"-jeans.



Safari -
Safarijackan. Satsa på en med eller utan ärmar. 
Skjorta i beige eller vitt. 
Accessoarer med tofsar och fransar.



Ny silhuett -
Visst, om man har ett par vida byxor så tycker man automatiskt att det är snyggast med en tight topp. Och om man har en lös, stor tunika så vill man helst klä på sig ett bar trådsmala byxor. Men detta behöver ni inte längre tänka på för under 2011 så skapas det en ny silhuett som man gärna får gå efter genom att matcha de vida byxorna till en stor tunika. Det funkar alldeles ypperligt!


Smink -
Färgstarkt och kan gärna kombinera färg på både ögon och läppar samtidigt


Beige makeup i kombination med en färgstark läpp. Välj själv vilken färg du gillar på läppstiftet för i vår funkar allt från orange till klarrött, ceris, mörkrött eller vad du än gillar.



Transparens


Sotad makeup


Hetaste solglasögon -
Runda
De runda solglasögonen dominerar i vårens mode. Här hittar du såväl metallbågar som plastbågar i knalliga färger. Även glasfärgen varierar från spegelglas till gult och lila.

Stora i 70-talsmodell
Stora solglasögon i olika modeller går hand med vårens 1970-talsinspirerade mode. Solglasögonen kommer i olika former, och har gärna fade:ade glas.

Spegelglas
Tillsammans med vårens stora färgtrend passar dessa härliga solglasögon med spegelglas. Satsa på runda eller klassiska pilotbågar. Matcha med fördel med vårens makeuptrend: knalliga läppar.




Slokhatten -



Exempel på färgkarta -



Om jag inte hade fått med alla trender så har jag nog det nu! :P

Så nu väntar vi bara på värmen sen KÖR VI!!







Claraa

sv: :D ! Tack ! =P Snygga bilder du med :)

Skrev detta: 2011-04-03 / 21:30:37
Blogg/Webbsida: http://chaneeeel.blogg.se/
FowZie - pojkfixerad Eskilstunabo

sV; fint som torsk :D

Skrev detta: 2011-04-03 / 23:07:27
Blogg/Webbsida: http://feliciaaulen.blogg.se/
Emeliie

Vinnaren av dagens blogg finns i senaste inlägget ^^

Skrev detta: 2011-04-04 / 00:21:01
Blogg/Webbsida: http://imretarded.blogg.se/
Marcus Å

Du kan verkligen det här med mode! :)

Skrev detta: 2011-04-04 / 07:50:55
Blogg/Webbsida: http://slipsens.se
EVELINA - SKRIVER SKRÄCKROMAN!

Vad bra med en trendguide! Behövs verkligen för själv har jag inte riktigt hunnit hålla mig uppdaterad om alla modemåsten till sommaren =)

Skrev detta: 2011-04-04 / 16:57:55
Blogg/Webbsida: http://evelinaknipstrom.com/
MARIA - mode, outfits & inspiration

Oj, det där måste ha tagit tid att göra! :p bra inlägg, skicka in till blogg.se!?



sv: jaha, aokej. :) det är väl sådär, jag var och kollade på en jättefin skinnjacka idag på cubus som jag sett i tidningen, men sen var den bara ful på.. så nu är jag så himla deprimerad, kommer aldrig hitta en snygg skinnjacka. Men snart project runway! :D haha kram!

Skrev detta: 2011-04-04 / 18:47:38
Blogg/Webbsida: http://mmiaas.blogg.se/
Ida

Fin blogg, allt bra? :)

Skrev detta: 2011-04-04 / 19:45:47
Blogg/Webbsida: http://idalundberg.se
ida

okej, krya iallafall :) med mig är det bara bra :)

Skrev detta: 2011-04-04 / 21:33:16
Blogg/Webbsida: http://idalundberg.se
Siri - En personlig blogg om mode och stil.

En väldig stor blandning av trender kan man konstatera :)



sv: Ja det var sådär kul att komma hem till Sverige igen - men snart så är det vår här med :) Kram

Skrev detta: 2011-04-04 / 21:46:26
Blogg/Webbsida: http://siribeckman.se
Marcus Å

Jo, jag vet det men om man trycker på bilderna så är dom bra.

Skrev detta: 2011-04-05 / 07:28:45
Blogg/Webbsida: http://slipsens.se



Sätt färg på min vardag genom att kommentera!

- Upphovsrättslagen skyddar allt jag skapar, design/foto/kläder osv får EJ kopieras!
- Jag har gjort min bloggdesign själv, gör inga gratisdesigner till andra.
- Vill du beställa bloggdesign av mig, läs vidare i kategorin Bloggdesign -Beställa design?
- Jag är tacksam över alla kommentarer, även reklam.
- Om du inte har någon blogg så kika tillbaks senare i inlägget för kommentarsvar.


Namn:


M@il: (publiceras ej)


Blogg/Webbsida:


Kommentar:


Kom ihåg mig?
Trackback